گوناگون

فراخوان هفتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی و هنری و ادبی آئین های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، هفتمین کنگره کشوری شعر عاشورایی به ميزان شهرستان قروه در استان را برگزار مي كند.

در اين فراخوان با اشاره به اهداف اين كنگره سراسري آمده است: آشنايي شيفتگان فرهنگ متعالي عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسين(ع) و ياران وفادارش، ترويج فرهنگ و ارزش هاي اصيل اسلامي، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسايي و تجليل از پديدآورندگان آثار فاخر فرهنگي و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از جمله مهمترين اهداف اين كنگره است.

كنگره سراسري شعر عاشورايي استان كردستان به زبان فارسي و در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در شهرستان قروه برگزار مي شود و در روز اختتاميه از نفرات برتر هر بخش با اهداء لوح تقدير و جايزه نقدي تجليل به عمل مي آيد.

آخرین مهلت ارسال آثار براي حضور پنجم آذر ماه سال جاري است و كنگره نيز در آستانه اربعين حسيني در شهرستان قروه برگزار مي شود.

شعرا و علاقمندان مي توانند آثار خود را در دو رده سني جوانان و بزرگسالان و با رعايت قوانين و مقررات اعلام شده آثار خود را به دبيرخانه اين كنگره واقع در کردستان، شهرستان قروه، شهرك فرهنگيان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری وادبی آئین های عاشورایی ارسال كنند و در صورت نياز با شماره تلفن 08735247420 تماس بگيرند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا