گوناگون

اجرای 14 نمایش در جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه به مدت پنج روز از جمعه 25 مهرماه تا امروز در حال برگزاری است که در این جشنواره معتبر تئاتری گروه های نمایشی از 8 استان کشور در جشنواره حضور دارند و هر کدام تلاش کردند تا با بهترین اجرا شانس خود را برای حضور در مرحله پایانی یعنی جشنواره تئاتر فجر بیازمایند.

برای اسکان هنرمندان این گروه های نمایشی سه هتل معتبر در بهترین نقاط شهر گناوه به مرکزیت هتل ستاره خلیج فارس در نظر گرفته شد که دبیرخانه جشنواره در این هتل مستقر شد.

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در زمینه محل اجرای نمایش ها در این جشنواره به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایش های اجرا شده در این جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در تالار مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس، تالار هنر، پلاتو 1 و 2 ساختمان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه به روی صحنه رفتند.

جهانشیر یاراحمدی گفت: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مسئولان شهرستان گناوه، هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه و بوشهر، همیاران نیک اندیش جشنواره و مردم شهر گناوه در این چند روز به بهترین نحو ممکن با ما در برگزاری جشنواره همکاری کردند.

یاراحمدی بیان داشت: قطعا بدون همکاری، همیاری و همراهی همه این بزرگواران ما نمی توانستیم چنین جشنواره بزرگی را در این سطح در گناوه برگزار کنیم و برگزاری شایسته این جشنواره نشان از توانمندی گناوه برای برگزاری دیگر جشنواره های مهم نمایشی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: طی این چند روز فضای فرهنگی و هنری  بسیارخوبی در گناوه به وجود آمد که گمان می کنم این جشنواره  توانست رضایتمندی مخاطبان به عرصه هنر و به ویژه هنر نمایش را در  استان بوشهر و به ویژه شهر گناوه در پی داشته باشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در پایان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه زمینه معرفی بیش از پیش شهرستان گناوه و به ویژه شهر گناوه به عنوان یک قطب فرهنگی هنری را در کشور فراهم ساخت.

IMG10432499

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه با اشاره به کارهای به اجرا درآمده درروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این روز 3 نمایش از هنرمندان تءاتر دو استان کشور به روی صحنه رفتند که مورد استقبال بسیار علاقمندان به هنر تئاتر قرار گرفت.

علی ابراهیمی گفت: در ابتدا نمایش فردهای منحصر به فرد به مدت 60 دقیقه به نویسندگی و کارگردانی سجاد طهماسبی از شهرستان تویسرکان استان همدان در تالار هنر به روی صحنه رفت.

ابراهمی بیان داشت: بعد از این کار، نمایش کسی دست به عصا … به مدت 60 دقیقه و به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی علی شفیعی از شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد در پلاتو 2 (نگارخانه افتخاری) اجرا شد.

وی با اشاره به آخرین نمایش اجرا شده در 26 جشنواره تءاتر منطقه 4 کشور در گناوه تصریح کرد: پایان بخش اجراهای نمایشی این جشنواره، نمایش سوگواره سرد سکوت به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر استان همدان بود که در تالار مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس به روی صحنه رفت و سپس در هتل خلیج فارس نشست نقد و بررسی این نمایش ها در ساعت 23.30 برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر منطقه 4 کشور در گناوه در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همیاری مسئولان، هنرمندان و مردم شهر گناوه در برگزاری مطلوب این جشنواره گفت: باید تلاش کنیم تا با گسترش زیرساخت های فرهنگی هنری در شهر گناوه زمینه برگزاری هر چه بیشتر اینگونه جشنواره های فرهنگی هنری را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا