گوناگون

اجرای 15 برنامه در هفته سلامت در دشتی/ طرح تحول نظام سلامت منافع مردم در مناطق محروم را تامین می کند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اصغر بحرانی ظهر چهارشنبه در جمع مسئولین شهرستان دشتی با اشاره به شعار سال جدید اظهار داشت: یقینا پیشرفت های اقتصادی حاصل نخواهد شد مگر به پشتوانه یک فرهنگ اصیل و پویا که امیدواریم در سایه رهبری خردمندانه  رهبر معظم انقلاب و در جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری بتوانیم گامهای موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت بیش از 15 برنامه در شهرستان اجرا شد افزود: اجرای برنامه های آموزشی، مشاور تغذیه، ویزیت بیماران در روستاها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش مربیان مهد کودک،انهدام مواد آرایشی غیر مجاز و برنامه مسابقات ورزشی و مقاله نویسی توسط دانش آموزان از مهمترین برنامه های اجرا در هفته  سلامت در سطح شهرستان است.

بحرانی با بیان اینکه شعار هفته سلامت ادامه داد: خود مراقبتی یعنی اقدمات و فعالیتهای آگاهانه آموخته شده و هدف داری که فرد به منظور حفظ حیات و تامین حفظ و ارتقاء سلامت خود و خانواده اش انجام می دهد.

وی در خصوص تحول نظام سلامت نیز گفت:این طرح در مناطق محروم علاوه بر اینکه منافع مردم را تامین می کند به نفع خود بیمارستانها و مراکز بهداشتی نیز است.

بحرانی اضافه کرد:هدف کلی این طرح حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه های سلامت با محوریت اقشار آسیب پذیر از طریق ساماندهی تامین خدمات بیمارستان وکاهش پرداخت سهم بیماران در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش  پزشکی است.

وی به اهداف اختصاصی این طرح نیز اشاره و خاطر نشان کرد: کاهش پرداخت مستقیم بیماران بستری شده واجد بیمه سلامت و جلوگیری از ارجاع بیماران برای خرید دارو و تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی به خارج از بیمارستان از اهداف کلی طرح تحول نظام سلامت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا