گوناگون

احداث پارکینگ طبقاتی در ساری مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر،علی اکبر ذلیکانی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر ساری  در خصوص ارتقاء رتبه شهر ساری از 10 به 11 و اینکه من نیز تصور نمی کردم این اتفاق بیافتد اظهار داشت: این اتفاق به همت بالای مسوولین و شهردار ساری بوده است.

وی افزود: با این ارتقاء گامی  برای توسعه ساری و امکان استفاده از تبصره ها برای شهر ما فراهم شده است.

عضو شورای شهر ساری، با بیان اینکه ارتقاء رتبه شهرداری ساری و نیز عضویت مهدی عبوری، شهردار ساری را در هیات مدیره همیاریها و دهیاریهای کشور به عنوان یکی از سه عضو منتخب باید به فال نیک گرفت ابراز داشت: عبوری با عضویت در این سازمان می تواند مدافع تمام شهرهای مازندران باشد زیرا عبوری این روحیه را دارد که از حق و حقوق همه شهرهای استان حمایت کند.

ذلیکانی ادامه داد: عبوری با اخذ 16رای، شهردار تبریز با 17رای  و شهردار اصفهان با 18رای 3 عضو هیات مدیره سازمان همیاری و دهیاریهای کشور شدند.

وی با بیان اینکه چرا  برخی از رسانه ها  با این ارتقاء مغرضانه  برخورد می کنند  تصریح کرد: این رفتار در برابر خواسته مردم است.

عضو شورای شهر ساری، با اشاره به اینکه رسانه ها و همه کسانی که در شورا حضور دارند دلشان برای ساری می تپد اظهار داشت: یک خواهش از مردم دارم اینکه پروژه هائی که در ساری در شرف تحقق است با کمترین هزینه شروع شده است و اگر ساری توانسته با لحاظ تمام قابلیت ها ارتقاء رتبه یابد با تدبیر و درایت و مشارکت مردم  بوده است.

ذلیکانی، در ادامه خاطرنشان کرد: شاهد بی توجهی مسوولین به مرکز استان بودیم و از مردم می خواهم در پرداخت عوارض شهری به شهرداری بکوشند چرا که شهرداری به این عوارض نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ممیزی و برون سپاری برخی از خدمات شهرداری به بخش خصوصی  اشاره کرد و گفت: در موضوع ممیزی نرم افزار طرح یکپارچه سازی خریداری شده و برون سپاری نیز نویدی برای ایجاد اشتغال برای جوانان است.

عضو شورای شهر ساری، به موضوع  پارک ممنوع در برخی از کوچه ها و  سمت راست خیابان فرهنگ ساری پرداخت و گفت: در قسمت راست این خیابان در حدود  12پارکومتر وجود دارد که این اقدام که از سوی نیروی انتظامی و بدون هماهنگی شورا و سازمان  حمل و نقل ترافیک صورت گرفته مغایر با این وجود این پارکومترها در سمت راست خیابان فرهنگ است.

ذلیکانی، افزود: این اقدام مورد پذیرش ما نیست هرچند هدفش  کمک به بهبود حمل و نقل در شهر است ولی روش درستی نیست.

سعید نجاریان ساروی ، رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری اظهار داشت: چرا به شعور مردم و شهروندان ساری احترام نمی گذاریم و این در حالیست که چندین بار در صحن علنی شورا اعلام نمودم سازمان ترافیک و نیروی انتظامی قبل از اجرای هر طرح ترافیکی به احترام شهروندان آن منطقه یک هفته قبل اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: تاکنون این روند اجرا نشده و وقتی طرحی اجرا شد بعد از اطلاع رسانی می شود که مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه در محدوده اجرای طرح ترافیک خیابان فرهنگ تعداد بسیار زیادی مطب پزشک های مطرح ساری وجود دارد که روزانه صدها مراجعه کننده داشته که هیچ پارکینگی هم در منطقه دیده نمی شود.

نجاریان ساروی ادامه داد: در هیچ کجا نمی توان مشاهده کرد که مسافر در سمت چپ خیابان  سوار و پیاده شود که صد در صد غیراصولی  بوده و استاندارد نیست.

وی با انتقاد از اینکه مقرر شده بود یک پروژه شهری از محل عوارض صنفی ، نوسازی و عمران شهری اجرا شود تا شهروندان  به طور عینی مشاهده کنند تصریح کرد: این پروژه احداث پارکینک طبقاتی  در مرکز شهر بوده است که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری، با اشاره به اینکه گرمای هوا زودتر از موعد شروع شده است اظهار کرد: با توجه به افزایش حیوانات موذی در این فصل شهرداری یک ساز و کاری مناسب برای مبارزه با این حیوانات به ویژه در خیابانهای پرتردد فراهم کند.

نجاریان ساروی، در پایان به شهردار ساری به مناسبت انتخابش در شورای سازمان همیاریهای شهرداری کشور  و کلان شهر شدن ساری را تبریک گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا