گوناگون

احداث ۱۰ سد با میانگین ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی در استان لرستان

استاندار لرستان گفت: 22 طرح نیمه‎تمام با ۲۶ هزار میلیارد سرمایه‎گذاری در استان احیاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه لرستان، هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران، افزود: این تعداد پروژه، طرح و ظرفیت نیمه‎تمام در لرستان در ۹ماهه گذشته احیاء و فعال شدند که برخی از این پروژه‌ها بیش از ۱۵ سال راکد مانده بودند.

وی یکی از مهم‌ترین طرح‌های احیاء شده در این استان را مجتمع کشت و صنعت برشمرد و اظهار کرد: برای فعالیت مجدد این مجتمع بیش از ۲۰ جلسه کاری در مرکز با کار‌شناسان و مسئولان مربوطه برگزار و در ‌نهایت مجوز واگذاری آن به بخش خصوصی اخذ شد.

استاندار تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده در لرستان طرح توسعه فرودگاه و ساماندهی پروازهای این فرودگاه است. در گذشته این فرودگاه تنها شش پرواز در هفته به مقصد تهران داشت اما هم‌اکنون این تعداد به ۲۷ پرواز در هفته رسیده و با این اقدام زمینه جذب سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

بازوند اضافه کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم‎آباد با همکاری قرار‌گاه خاتم انبیاء(ص) در دست اجراست که با بهره‎برداری از آن زمینه افزایش پرواز‌ها و برقراری خطوط هوایی به دیگر نقاط به ویژه مکه مکرمه و عتبات عالیات فراهم می‌شود.

وی گفت: اجرایی شدن آزادراه خرم‎آباد – اراک یکی دیگر از این طرح‌ها بوده که با اخذ مجوز‌های لازم این طرح هم‌اکنون با مشارکت قرارگاه خاتم انبیاء (ص) به عنوان مجری و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در دست ساخت است.

استاندار با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ سد با میانگین ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان در دست ساخت است، افزود: با بهره‎برداری از این طرح‌ها بسیاری از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهند شد.

بازوند از تکمیل دو سد مروک و ایوشان در سال‎جاری خبر داد و اظهار کرد: این دو سد تا پایان امسال به بهره‎برداری می‌رسند و دو سد دیگر نیز تا پایان سال آینده آبگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه مشکل قرارداد سد معشوره رفع شده است، تصریح کرد: در جریان سفر ریاست جمهوری مشکل اجرایی سد حل شد و به زودی قرارداد آن ابلاغ می‌شود.

استاندار اضافه کرد: کارخانه فارسیت دورود، منطقه ویژه اقتصادی ازنا، کارخانه داروسازی بایر افلاک، کمربندی شهر بروجرد، ایستگاه پمپاژ خاتون‌بان نورآباد از دیگر طرح‌های نیمه‌تمام در لرستان بوده که با آغاز کار دولت تدبیر و امید احیاء شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا