گوناگون

۳۱ درصد بیکاران لرستان فارغ‎التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲۰ هزار نفر بیکار در بنگاه‌های کاریابی استان ثبت‎نام کرده‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه لرستان، علی آشتاب در جلسه بررسی مشکلات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد، افزود: یکی از مشکلات عمده اشتغال در لرستان فقدان مهارت است که ۵۶ درصد افراد جویای کار را شامل می‌‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل استان بیکاری است، اظهار کرد: ۳۱ درصد بیکاران لرستان را فارغ‎التحصیلان تشکیل می‌‎دهند.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه سال‎جاری ۳۲۰ طرح اشتغالزایی در لرستان به بانک‎‌ها برای گرفتن تسهیلات معرفی شده‎اند که از این تعداد ۴۲ طرح در شهرستان بروجرد است.

آشتاب اضافه کرد: اعتبار ۴۲ طرح معرفی شده به بانک‎‌ها در شهرستان بروجرد ۶۶۲ میلیون ۳۰۰ هزار ریال با اشتغال‎زایی ۶۱ نفر و تثبیت اشتغال 2065 نفر است.

وی گفت: در راستای حمایت از کارفرمایان از ابتدای سال جاری ۱۸۲ نفر به تامین اجتماعی برای تخفیف سهم بیمه کارفرما معرفی شده‎اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سال جاری ۳۵۳ هزار برگ سهام عدالت بین کارگران لرستان توزیع شده است، افزود: در ارتباط میان صنعت و دانشگاه ضعف وجود دارد و این امر باعث بیکاری فارغ‌التحصیلان شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا