گوناگون

احداث 40خانه بهداشت در قالب اجرای برنامه تحول نظام بهداشتی

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن تقدیر از حضور وزیر بهداشت در استان و توجه ویژه ایشان به حوزه سلامت، گفت: وزیر بهداشت از جمله وزرای تلاشگر و از افتخارات دولت تدبیر و امید هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی هاشم‌زاده در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، از اجرای برنامه تحول نظام سلامت تقدیر کرد و این اقدام دولت را اقدامی موثر در جهت کاهش درد و رنج بیماران و خانواده‌های آنان دانست و افزود: مدت ها بود همه منتظر ایجاد این تحول مثبت در نظام سلامت بودیم.

وی ادامه داد: به همت مسئولین، امروز بیماران به جز درد و رنج بیماری دغذغه آنچنانی برای پرداخت هزینه‌های بستری ندارند و این امر موجب افزایش رضایتمندی در همه اقشار به ویژه اقشار محروم و کمتر برخوردار شده است.

وی با اشاره به قدمت بالای ساختمان‌های مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان بروجن بر ضرورت بهسازی و ساخت مراکز جدید تاکید کرد.

دکتر هاشم‌زاده گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن از جمله دارای قدمت بالاست که ساختمان جدید آن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تامین اعتبار لازم بود که با عنایت وزیر بهداشت اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال جهت تکمیل آن اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین از کمک ۸۰ میلیارد ریالی وزیر بهداشت در چند ماه گذشته به استان خبر داد و افزود: اختصاص این اعتبار برای تکمیل تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه کمک‌کننده است و جای تقدیر فراوان دارد.

دکتر هاشم‌زاده نصریح کرد: احداث ۴۰ خانه بهداشت در قالب اجرای برنامه تحول نظام بهداشتی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی است که از این تعداد شش خانه بهداشت در شهرستان بروجن احداث می شود.

به گفته وی، ۵۰ درصد هزینه احداث این خانه بهداشت‌ها از طرف وزارت بهداشت تامین شده است.

دکتر هاشم زاده افزود: تخصیص اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی وزیر بهداشت برای تکمیل پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بروجن از دیگر کمک های ایشان به دانشگاه بود که مبلغ ۲۰ میلیارد آن طی سفر گذشته پرداخت شده است.

به گفته وی، نماینده مردم شهرستان بروجن نیز در همین راستا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به دانشگاه کمک کردند که امیدواریم با تامین اعتبار موردنیاز، سال آینده این مرکز درمانی به بهره برداری برسد.

دکتر هاشم‌زاده در خصوص گسترش فعالیت های آموزشی دانشگاه اظهار داشت: توسعه دانشکده و رشته ها برنامه های دانشگاه می باشد که نیازمند عنایت ویژه مسئولین وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به گفته وزیر بهداشت در خصوص توجه ویژه ایشان به مناطق محروم و کمتر برخوردار تصریح کرد: به زودی جلسه ای مشترکی با مسئولین دانشگاه برگزار می شود و مسائل حوزه بهداشت استان در این جلسه مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

گغتنی است نماینده مردم شهرستان بروجن نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به وزیر بهداشت، وی را از جمله وزرای مقبول مجلس و مورد احترام نظام عنوان کرد.

امیرعباس سلطانی با اشاره به برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجن افزود: پزشکان، پرستاران و کلیه کادر بهداشت و درمانی شهرستان برای ارائه خدمات به مردم تلاش شبانه روزی و قابل تقدیری دارند.

وی از اختصاص دوهکتار زمین برای احداث ساختمان دانشکده پرستاری بروجن خبر داد و اظهار داشت: یکی از خیرین حوزه سلامت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه کمک کرده‌اند البته تحقق این پروژه پیگیری و مساعدت مسئولین را می‌طلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا