گوناگون

احزاب می توانند با داشتن برنامه و فهم و ادبیات مشترک در توسعه قزوین مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نشست هم اندیشی احزاب، گروهها و  تشکل های سیاسی استان قزوین یکشنبه شب با حضور مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی استاندار و نمایندگان احزاب در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این نشست گفت: نمایندگان احزاب باید با سعه صدر و صبوری و هم گرایی با یکدیگر جلو بروند ولی ما به این جلسات اعتقاد کامل داریم که احزاب می توانند به عنوان نخبگان جامعه در رشد و توسعه استان نقش موثری ایفا کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: استانداری خانه احزاب است و همه کسانی که نظام، ولایت و قانون اساسی را قبول دارند و در چارچوب انقلاب حرکت می کنند برای ما محترم هستند و درب استانداری به روی همه گروهها باز است و تعامل را سرلوحه کار خود قرار داده ایم تا از همه ظرفیت ها بخوبی استفاده شود.

روزبه گفت: به همه نگاه یکسان داریم و به عنوان نماینده دولت نباید هیچ حس بیگانگی ایجاد شود لذا همه حرفها را می شنویم تا بهترین را انتخاب کنیم و معتقدیم امنیت پایدار در گرو امنیت و حضور احزاب است و خوشبختانه امروز شرایط بخوبی برای همه گروهها مهیاست و ما نیز بستر فعالیت برای همه احزاب قانونی را فراهم می کنیم تا حرکت در مسیر آنچه دولت اعتدال ترسیم کرده محقق شود.

IMG07462456

استاندار بیان کرد: با همه نگاههای متفاوت همه سوار یک کشتی هستیم که اگر آسیب ببیند همه متضرر می شویم لذا باید این واقعیت را بپذیریم که بر اساس مصالح نظام حرکت کنیم و با یک فهم مشترک به ادبیات مشترک برسیم.

وی افزود:باید قواعد کارهای حزبی را بدانیم و بجای نزاع، اختلاف شخصی برنامه داشته باشیم و با برنامه ها مخالفت کنیم و برای سلامت، اقتصاد، بهداشت، فرهنگ، سیاست، امنیت و توسعه استان و کشور برنامه ریزی کنیم.

احزاب برنامه محور باشند

استاندار یادآورشد: احزاب باید برنامه محور باشند و در عین صمیمیت، دوستی و عواطف انسانی به دور از دعواهای سیاسی که هیچ منفعتی برای مردم ندارد بلوغ سیاسی خود را نشان دهند و با برنامه وارد هر حوزه شوند.

این مسئول بیان کرد: همه باید دغدغه توسعه استان را داشته باشیم و در کنار اختلاف سلیقه به شاخصه های سلامت و رفاه مردم و توسعه استان بیندیشیم و بدانیم با هم اندیشی می توان راهکار ارائه داد و به سلامت زندگی مردم کمک کرد.

وی گفت: احزاب می توانند به ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، اقتصادی استان کمک کنند، لذا وظیفه داریم نگذاریم فرصتهای استان به تهدید تبدیل شود و اگر سطح زندگی مردم قزوین کاهش یابد همه مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم که به جای ارتقاء این وضعیت دنبال دعوای سیاسی بوده ایم و با وجود صدها دغدغه در استان نزاع های سیاسی راه انداخته ایم.

روزبه تصریح کرد: چرا قزوین که فطب کشاورزی است هنوز یک دانشکده کشاورزی ندارد و از آن غفلت شده اما دعوای سیاسی را فراموش نکردیم لذا تا این دغدغه ها در میان احزاب جدی گرفته نشود مشکلات همچنان باقیست.

استاندار اظهارداشت: تلاش می کنیم مسائل و مشکلات و دغدغه های آنان را به نخبگان بگوییم و از مشارکت آنها برای حل مسائل استفاده کنیم لذا از همه فعالان احزاب دعوت می کنیم به فکر آینده استان باشند و برای حل مشکلات آن تلاش کنند.

وی افزود: با تشکیل کارگروه برای پیگیری امور احزاب و تعریف ساز و کار لازم اقدام شود و باور داریم با انسجام، هم فکری، هم اندیشی، وحدت و صمیمیت می توانیم در راستای اعتلای استان گام برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا