گوناگون

احضار سفیر سوئیس را بعنوان حافظ منافع آمریکا

2012659 628

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرد: مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در دیدار جولیو هاس Giulio Haas سفیر سوئیس در تهران، اقدام دولت آمریکا و برخی اظهارات مکرر مقامات این کشور را مغایر روح «برنامه اقدام مشترک» ژنو دانست و تاکید کرد: ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه وزارت خزانه داری صرفا نشان دهنده سردرگمی دولت آمریکا در تعیین موضع خود نسبت به مسائلی مانند تروریسم است.

وی تصریح کرد: افکار عمومی بین المللی براساس واقعیات عینی ، جمهوری اسلامی ایران را از بزرگترین قربانیان تروریزم می داند و شهادت ده ها هزار شهروند ایرانی و شهادت دیپلمات های ایرانی در یمن ، عراق ، افغانستان و بیروت موید این موضوع است.

مدیر کل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در این دیدار اظهار داشت: لذا موضع جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت مبارزه با این پدیده شوم روشن است و آمریکا با حمایت آشکار از گروه های تروریستی در منطقه ، در موقعیتی نیست که اینگونه اتهام را متوجه جمهوری اسلامی ایران کند و بر این اساس ادعاهای مطرح شده را بشدت رد و محکوم می کنیم.

سفیر سوئیس پس از استماع این اظهارات تصریح کرد: مطالب را در اولین فرصت به دولت آمریکا منتقل و هرگونه نتیجه را به اطلاع خواهد رساند./ش/ن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا