گوناگون

احمدی مقدم: پناهندگی دانایی‌فر را تایید نمی‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی از بکارگیری 31 هزار پلیس برای پوشش انتظامی و ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، ‌سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه جلسه هماهنگی انتظامی – ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته یک میلیون زائر برای زیارت امام خمینی(ره) به تهران سفر خواهند کرد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 20 هزار دستگاه اتوبوس و هزاران دستگاه خودروی سواری برای حضور در مراسم ارتحال وارد تهران خواهند شد.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت زائران از مبدا تا مقصد و پس از آن در مسیر بازگشت را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: 31 هزار پلیس در نیروی انتظامی پوشش مراسم ارتحال امام را بر عهده دارند.

فرمانده ناجا با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته فیمابین فرماندهی انتظامی البرز، غرب و شرق استان تهران و همچنین تهران بزرگ گفت: علاوه بر واحدهای امدادی و درمانی مستقر در اطراف حرم، سپاه و بسیج نیز گوشه‌ای از کار را بر عهده گرفته‌اند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه برای اتوبوس‌ها، بروشور،‌ مسیر تردد و ساعت‌های حرکت داده شده است گفت: همچنین به تمام زائران بروشورهایی برای راهنمایی در حین مسیر داده خواهد شد تا حین تردد و در مسیر بازگشت گم نشوند و با این حال راهنمایان ویژه‌ای پیش‌بینی شده است تا اگر کسی مسیرش را فراموش کرد نسبت به راهنمایی آن اقدام کنند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فاصله طولانی برخی پارکینگ‌ها با حرم گفت: شهرداری تهران ون‌هایی را پیش‌بینی کرده است تا فاصله حرم تا پارکینگ نسبت به جابجایی مسافران اقدام خواهد شد.

احمدی‌مقدم همچنین با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌های لازم از سوی پلیس آگاهی مبنی بر عدم وقوع سرقت در مراسم ارتحال صورت گرفته است، گفت: علاوه بر برپایی ایستگاه‌های آشکار و محسوس، ماموران به صورت پنهان و نامحسوس شناسایی عوامل مشکوک،‌ چهره زنی و سیستم پلاک خوانی را برای افزایش امنیت حداکثری به کار خواهند گرفت و از مردم درخواست می‌شود تا با پلیس همراهی کنند چرا که اقدامات پلیس برای تامین امنیت آنهاست.

به گفته فرمانده ناجا سال گذشته جرایم محدوده حرم مطهر به یک سوم کاهش یافت و امسال نیز بنا بر تدابیر اندیشیده شده این عدد کاهش خواهد یافت.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد آخرین اخبار مربوط به پناهندگی جمشید دانایی‌فر گفت: هیچ اطلاع و دلیلی برای تایید این مساله نداریم و از رسانه‌ها می‌خواهم که این مسئله را دامن نزنند تا موجبات ناراحتی و آسیب روحی خانواده این فرد نشود.

وی همچنین در مورد فرار اراذل و اوباش و سارقان از تهران به شهرهای اطراف پایتخت گفت: با راه اندازی دو فرماندهی غرب و شرق استان تهران و همچنین تقویت آنها این مسئله کنترل شده است و این گونه نیست که طرح‌های انتظامی تهران بزرگ سبب فرار اراذل و اوباش به حاشیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا