گوناگون

اخبار اورژانسی وزیر بهداشت/ اورژانس دریایی راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر سيدحسن هاشمي در بازدید از بخشهای مختلف مرکز اورژانس کشور که 3 ساعت به طول انجامید، با مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به سخت بودن کار اورژانس و وجود نیروهای خاص و علاقمند به خدمت رسانی در این حوزه، گفت: براساس گزارشاتي كه از مردم گرفته شده، مسئوليت شناسي، تعهد به مردم، وظيفه‌شناسي و رضايتمندي مردم از اورژانس حاكي از آن است كه اورژانس كشور توانسته است با تمام سختي‌ها و كاستي‌ها وظيفه خود را به خوبي انجام دهد.

هاشمي با تاکید بر ضرورت تغييرات اساسي به منظور ارتقاء اورژانس پیش بیمارستانی افزود: با همكاري سازمان‌هاي مرتبط از جمله شهرداري، هلال احمر و نيروي انتظامي بايد تغييرات مناسبي در اورژانس بوجود آيد تا اورژانس بتواند مجهزتر، به روزتر و با مهارت لازم به مردم خدمت‌رساني کند و شاخص‌ها در اين حوزه ارتقاء يابد تا میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات اورژانس افزایش یابد.

وی با تأكيد بر ضرورت تامین کمبود نیروی انسانی در اورژانس و دستور بررسی برای این کمبودها گفت: نیروهای جدید باید به سرعت جايگزين شوند.

وزير بهداشت با تاکید بر این که اورژانس کشور باید به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی به سازمان ارتقاء یابد، گفت: ساختمان جدید اورژانس تهران بزودي تحویل مي‌شود و سیستم مخابراتي جديد نيز به زودي جايگزين سيستم فرسوده قبلي اورژانس خواهد شد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان تابلوی وزارت بهداشت، افزود: اگر در حوادث و تصادفات، اورژانس پيش بيمارستاني كار خود را با مهارت و آگاهي انجام دهد اين اقدام در کاهش ميزان مرگ و ميرها و معلوليت‌ها تأثير به سزايي دارد و باعث كاهش معلوليت و در نتيجه كاهش هزينه براي كشور مي‌شود.

وی یادآور شد: با نجات يك فرد، يك خانواده و فاميل نجات پيدا مي‌كند و در اينجاست كه ارزش كار امدادگران اورژانس مشخص مي‌شود.

هاشمي خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان که در این نشست حضور داشتند، ایجاد باشگاهی برای نیروهای اورژانس را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور جذب نيروهاي جايگزين و ماندگاري اين نيرو ها در اورژانس و ارتقاء عملكرد و همچنين آموزش نيروهاي پيش بيمارستاني و ايجاد انگيزه و ارتقاء حرفه‌اي كار و کسب مهارتهاي لازم، برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد.

وزیر بهداشت در ادامه از نهایی شدن قرارداد اورژانس هوایی با هوانیروز خبر داد و گفت: این قرارداد تا 2 هفته دیگر عملیاتی می شود.

وی همچنین از تشكيل استوديو اورژانس جهت اطلاع‌رساني و نشر اخبار به طور شبانه‌روز با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: اورژانس دريايي نيز بزودي در كشور راه‌اندازي مي‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت رسيدگي به امدادگران اورژانس كه در حين انجام وظيفه معلول شده‌اند، گفت: بايد مشكلات اورژانس هرچه سريعتر حل شده تا اورژانس بتواند بهتر و مجهزتر به مردم خدمت رساني كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا