گوناگون

اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران در طاقبستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران شامگاه شنبه در محوطه تاریخی طاق بستان و با حضور ایوبی، معاون سینمایی وزارت ارشاد، حیدری معاون پارلمانی، طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و استاندار کرمانشاه برگزار شد.

در این همایش که چهره‌های برجسته سینما و تئاتر ایران از جمله علی نصیریان حضور داشتند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه مهد تمدن و بالندگی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: کرمانشاه زیستگاه فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب گوناگون در عین آرامش و بالندگی همه آنها در کنار هم است و این موضوع الگویی بی بدیل از این استان به ایران و جهان ارائه کرده است.

وی افزود: این دیار و مردمان متمدن و متدینش در طول دوران دفاع مقدس نیز دین خود را به ایران زمین ادا کرده و با تقدیم 10 هزار شهید همچون کوه‌های زاگرس استواری کرده و ایستاده اند.

وی با اشاره به قدمت هنر نمایش در کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سابقه و پیشینه نمایش در کرمانشاه همین بس که بدانیم بزرگترین و قدیمی‌ترین انیمیشن‌های سنگی دنیا در همین طاق های کهن طاقبستان منقوش شده و سندی از تمدن و فرهنگ مردمان این دیار است.

رحیمی گفت: اگر زمینه بروز و نمود هنر برای هنرمندان توانا و مستعد کرمانشاهی فراهم شود شکوه و بالندگی هنر کرمانشاه را به خوبی خواهیم دید و هم اکنون نیز بارقه هایی از آن قابل توجه است.

وی ادامه داد: در انجمن نمایشی استان کرمانشاه 36 گروه وجود دارد که در سال 40 نمایش برگزار می کنند و تا کنون نیز بیش از هزار و 300 اجرا داشتند. در این مسیر احداث سالن تئاتر شهر کرمانشاه بسیار اثر گذار و مفید بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا