گوناگون

اختتامیه سومین دوره جشنواره شعر انتظار در همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان عصر سه شنبه در مراسم عصر شعر انتظار و اختتامیه جشنواره انتظار در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه سومین دوره جشنواره انتظار با هدف آشنایی دانشجویان با انتظار در سه رشته شعر، داستانک و نثر برگزار شد، اظهار داشت: در بخش داستانک و نثر هیچ یک از شرکتت کنندگان حائز رتبه نشدند.

جواد تهذیبی با بیان اینکه در بخش شعر انتظار سه اثر حائز رتبه شدند، بیان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره آثار خود را اسفند ماه سال گذشته به دبیر خانه جشنواره ارسال کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از مسابقات برگزار شده مسابقه حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله در ابتدای سال شعار سال را مشخص می کنند و در این راستا مسابقه سراسری کتاب خوانی برگزار می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان با بیان اینکه مسابقه کتاب خوانی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با شرکت 250 دانشجو از دانشگاه های استان برگزار شد، ابراز داشت: از این 250 دانشجو سه نفر حائز رتبه کشوری شدند.

تهذیبی با بیان اینکه چهارمین دوره کسابقه کتاب خوانی در ترم آینده برگزار می شود، اظهار داشت: سه شرکت کننده از بین 16 شرکت کننده که بیش از 90 درصد سئوالات مسابقه کتاب خوانی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را پاسخ داده اند، نیز تقدیر می شود.

شاعر استان همدان در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر شعر جوان استان همدان رشد داشته است، ادامه داد: این رشد به طور روشن در انجمن های ادبی فعال در استان همدان دیده می شود.

میر هاشم میری با بیان اینکه شاعران خوبی در همدان ظهور کرده اند، عنوان کرد: امیدورایم این رشد مستدام باشد و شاهد ظهور بیش از پیش شاعران در استان همدان باشیم.

علیرضا قزوه شاعر برجسته نیز در ادامه این مراسم چند سروده خویش را خواند و در پایان مراسم از خانم ها زهرا شاهسوند، غزاله شریفیان و شکوفه رضایی به عنوان نفرات اول تا سوم جشنواره شعر انتظار تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا