گوناگون

اختصاص 13هزارمیلیارد به بخش سلامت در بودجه امسال/ داروهای بیماران پیوندی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی بعدازظهر یکشنبه با حضور مدیرعامل بیمه سلامت کشور، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج معرفی شد.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در این آیین گفت: یش از 600 قلم داروی گران قیمت بیماران خاص زیر پوشش 70 تا 90درصدی بیمه سلامت و تامین اجتماعی قرار گرفته است.

انوشیروان محسنی‌ اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان بسته‌های خدمتی به نام حمایت مالی در بخش بستری از بیماران صعب‌العلاج را در دستور کار قرار داده و بخشی از هزینه‌ها از منابع هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: داروهای بیماران پیوندی که هزینه های بسیار بالایی دارد نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

محسنی، غربالگری و شناسایی به موقع بیماران سرطانی را رویکرد جدی وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: شناسایی به موقع آنها هم موجب درمان زودرس و هم صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

توسعه بخش سلامت مهمترین سیاست دولت یازدهم

وی یادآور شد: با تعامل سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان بحث شناسایی و تشخیص به موقع پنج بیماری شایع سرطانی را در حال انجام است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور از اهتمام جدی دولت تدبیر وامید و اختصاص بیش از13هزارمیلیارد تومان دربودجه سال جاری به بخش سلامت در فصل های مختلف خبر داد و گفت: این میزان بودجه علاوه بر سهمیه مشخص 10 درصدی از محل هدفمندی یارانه ها به این حوزه است.

وی افزود: حدود دو هزار میلیارد تومان از این میزان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، دو هزارو 200 میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج، دو هزار میلیارد تومان برای توسعه طرح پزشک خانواده در روستاها و بیش از یکهزار میلیارد تومان نیز برای بیماران تصادفی در بیمارستان ها اختصاص داده شده است.

محسنی تصریح کرد: بخش سلامت بر خلاف رویکرد گذشته، از اولویت دوازدهم کشور به مهمترین سیاست و دغدغه دولت یازدهم تبدیل شده است.

ساخت 70 خانه بهداشت روستایی در استان

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: تحقق عدالت در نظام سلامت که یکی از دغدغه های جدی مردم و متولیان امور اجرایی در کشور بود اکنون در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

حسن نوروزی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت که تکریم و ارج گذاشتن به کرامت انسان و کاهش پرداخت و هزینه های مردم از مهمترین اهداف آن بوده به طور مطلوب در حال اجرا است.

وی بیان داشت: کاهش هزینه های هنگفت درمانی از حدود 32 درصد اکنون به کمتر از 10 درصد در شهرها و زیر پنج درصد در روستاها و شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت کاهش پیدا کرده است.

معاون استاندار از ساخت و بهره برداری بیش از 70 خانه بهداشت روستایی در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: 50درصد اعتبار لازم برای ساخت این تعداد خانه بهداشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، 30درصد کمیته امداد و 20درصد نیز استان پرداخت خواهد کرد.

72 درصد بیمه شدگان استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل جدید بیمه سلامت استان هم در این مراسم گفت: 72 درصد بیمه‌ شدگان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

سید یدالله حسینی افزود: 424 موسسه درمانی در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد موسسه درمانی در استان 62 مرکز روستایی و هفت بیمارستان هستند.

وی با اشاره به برنامه دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور اظهار داشت: کسانی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدامات لازم برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از این طرح را انجام دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا