گوناگون

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار ایمن‌سازی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی راه‌ها استان در سفر کاروان تدبیر و امید به چهارمحال و بختیاری، تصریح‌کرد: تا پایان امسال بیش از 50 درصد از نقاط حادثه‌خیز استان اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان، تحقق این مهم را بدون کمک و همراهی راهنمایی و رانندگی در سطح کلان کشوری ناممکن دانست.

وی با اشاره به راه‌های توسعه و پیشرفت استان، جاده‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه دانست و گفت: توسعه جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان و ایجاد نظم، امنیت و سلامت جاده‌ها توسعه و پیشرفت در استان را رقم خواهد‌ زد.

سلیمانی تحول در وضعیت راه‌ها و جادهای مواصلاتی استان را نیاز به عزم و همت همه دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به قرارداشتن در یک شرایط کوهستانی نیاز به مساعدت ویژه در سطح کلان کشور دارد.

وی نبود نیروی انسانی کافی برای نظارت مستمر، عدم وجود ماشین‌آلات مجهز، ضعف در سیستم هوشمندسازی جاده‌ای و وجود نقاط حادثه‌خیز فراوان را از مهمترین مشکلات راه‌های استان برشمرد و بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکلات تاکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از آمادگی مسئولان استان برای ایجاد هماهنگی و تعامل سه جانبه در راستای رفع این مشکلات خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی هر میزان اعتبار برای نصب سیستم‌های هوشمند در سطح جاده‌های این استان اختصاص دهد، استانداری نیز به همان میزان اعتبارات برای نصب سیستم‌های هوشمند اختصاص خواهد داد.

وی از شناسایی بیش از 140 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و گفت: جاده لردگان به خوزستان، بن به شهرکرد و بروجن لردگان از نقاط حادثه‌خیز و حساس این استان محسوب می‌شود که چهارخطه‌شدن آنها بسیار ضروری است.

سلیمانی با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌ها در سفر کاروان تدبیر و امید به استان، تصریح‌کرد: تا پایان امسال بیش از 50 درصد از نقاط حادثه‌خیز استان اصلاح خواهد شد.

وی اختصاص اعتبار برای تکمیل راه‌آهن اصفهان به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را از مصوبات سفر ریاست جمهوری دانست و اظهارکرد: با تکمیل این طرح، در افق 1404 کشور 20 هزار میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و درآمد ایجاد می‎شود که 9 هزار میلیارد تومان آن به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی مربوط است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه با احداث خط راه‌آهن یک بن‌بست‌شکنی عظیم در استان رقم خواهد خورد گفت: این پروژه نه تنها مشکلات استان بلکه بسیاری از هزینه‌ها، خطرات و آسیب‌ها در سطح ملی را کاهش‌ داده و در توسعه و پیشرفت ملی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا