گوناگون

افزایش 13 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از افزایش 13 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان خبر داد و گفت: در پنج ماهه اول امسال 12هزار و 52 فقره پرونده وارد دادسراهای استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، سیدمحسن مظهری، بخش نظارتی در دستگاه قضایی را امانتداری با نگاه مشفقانه توصیف کرد و افزود: ناظر، یک رقیب نیست و در تلاش است تا یک فضای رشد دهنده در سازمان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه قضات طی مراحل مختلف و بسیار پیچیده گزینش شده و برای منسب بسیار مهم و با منزلت اجتماعی والا در این جایگاه قرار می‌گیرند گفت: حراست و ایجاد زمینه رشد، تعالی و تکامل همه جانبه قضات نیز پر اهمیت است.

مظهری افزود: هیئت نظارت و ارزشیابی در استان‌ها بسترهای مناسب این رشد و تعالی را فراهم می‌کند تا از ایجاد هزینه‌های بسیار سنگین معنوی در نظامی که به نام دین حکومت می‌کند، جلوگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پنج ماهه اول امسال در دستگاه متبوع خود از ورود 12هزار و پنجاه و دو فقره پرونده در دادسراهای استان خبرداد و اظهارکرد: دادگستری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش ورودی داشته است.

مظهری همچنین افزود: با تلاش مضاعف همکاران قضایی شاهد مختومه‌شدن 12هزار و 194 فقره پرونده قضایی با نرخ رسیدگی 101 ممیز دو درصد بوده‌ایم که تعداد موجودی دادسراهای استان در پایان پنج‌ماهه امسال به 2121 فقره پرونده رسیده است و به نسبت مدت مشابه پارسال 12.5 درصد کاهش موجودی داشته‌ایم.


به گزارش ایسنا، در این آیین که با حضور رنجبر معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور برگزار شد،”محمد خاکباززاده” معاون آموزش دادگستری کل استان سمنان به عنوان نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا