گوناگون

اختیارات مدیران استانها برای حل مشکلات صنعتی بیشتر شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه استاندار قزوین در نشست کمیسیون صنایع و معادن با مجمع نمایندگان و صنعتگران استان که دوشنبه شب در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: شرایط کنونی ایجاب می کند با نگاهی نو به همه مناطق به گونه ای حرکت کنیم تا همه استانها با استفاده از ظرفیت های خود به خوزستانی کوچک تبدیل شوند.

IMG19530420

روزبه افزود: باید نمایندگان مجلس سازوکار قانونی را تعریف کنند تا بتوانیم نقش خود را در اقتصاد مقاومتی پیدا کنیم که در این مسیر در ابتدای راه قرار داریم اما می توانیم بهتر عمل کنیم.

استاندار یادآورشد: قزوین شرایطی دارد که در سر فصل های کشاوری، صنعت وخدمات می تواند تقش بیشتری برعهده گیرد که برای حل مشکلات صنعتی می توان به استانها اختیارات بیشتری داد تا در محل بتوان تصمیم گیری و کارها را اجرایی کرد.

وی افزود: قزوین در سالهای دور سازمان عمران دشت قزوین را داشت که می توانست به امر کشاورزی خود سامان دهد و امروز هم می توانیم در صورت داشتن اختیارات ویژه از این دشت استفاده بهینه کرده و مسائل آن را حل کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: استان قزوین برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی قابلیتهای زیادی دارد که اگر مدیران اختیار داشته باشند می توانند توزیع اعتبارات به واحدها را با دقت بیشتری و با اولویت انجام دهند.

IMG20004000

این مسئول استفاده از ظرفیت مالی بانکهای خصوصی برای حل مشکلات صنعتی را مهم دانست و گفت: استانداران در راه اندازی شعب بانک خصوصی هیچ نقشی ندارند و نمی توانند بر نحوه توزیع تسهیلات این بانکها نظارت یا اعمال نظر داشته باشند در حالی که این ظرفیت می تواند با تزریق به بخش تولید بسیاری از مشکلات را حل کند.

روزبه گفت: مشکل ادغام شهرک صنعتی و پارک صنعتی لیا حدود 18 سال است باقیمانده که امیدواریم با مساعدت کمیسیون صنایع این روند تسریع شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش صنعت استان این است که واحدهای مستقر در قزوین منابع مالی خود را به تهران برده اند در حالی که اگر نگاه توسعه مناطق را داشته باشیم باید مانند مالیات این منابع هم به محل استقرار هر واحد صنعتی منتقل شود.

روزبه از تعامل خوب مجمع نمایندگان استان قزوین برای حل مشکلات این استان تشکر کرد و افزود: خوشبختانه در دو سفر اخیر و حضور کمیسیون فرهنگی و صنایع مجلس فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های استان فراهم شد که امیدواریم نگاه قانونگذاران به استانها برای حمایت بیشتر را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا