گوناگون

اخذ سند برای 6500 هکتار زمین در کردستان

مدیر حوزه‌ی املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی گفت: ما موفق شدیم در سطح استان برای 6500 هکتار زمین به نام دولت سند بگیریم.

مهندس «ولی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، با اشاره به وظایف حوزه‌ی مدیریت املاک و حقوقی گفت: مباحثی از قبیل تملک زمین اخذ سند از وظایف ماست و در بحث حقوقی پرونده‌های زمین‌های دولتی چه پرونده‌های تصرفی و یا پرونده‌های مربوط به کمیسیون ماده 12 به این حوزه ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در پروژه‌های «مسکن مهر» تهیه‌ی زمین و اختصاص زمین از وظایف این حوزه بود که از جمله 488 مورد «مسکن مهر» گروهی در همه‌ی شهرهای استان به تفکیک اهمیت واگذار شده است.

مدیر حوزه‌ی املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: اجاره‌ی پنج ساله (42 مورد) ماده‌ی 100، 48 مورد به واگذاری خانواده شهدا 180 مورد، اختصاص زمین برای جایگاه CNG سه مورد نیز از اقداماتی بوده که در کارنامه‌ی اقدامات حوزه‌ی مدیریت املاک و حقوقی بوده است.

مهندس ولی‌زاده ادامه داد: هم‌چنین در حوزه‌ی املاک واگذاری 39 مورد زمین به بنیاد مسکن واگذاری پنج مورد زمین به خیرین مسکن‌ساز واگذاری 499 مورد زمین با دستور وزیر و یا به تشخیص هیئت نمایندگی واگذاری پنج مورد زمین با کاربری مذهبی و واگذاری 15 مورد برای امر اجاره‌داری از جمله کارهای مهم این حوزه مدیریت بوده که سعی شده به بهترین نحو انجام شود.

کل واگذاری‌های استان به استثنای عرصه «مسکن مهر» 5672 مورد بوده است

مدیرحوزه املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به یکی دیگر از وظایف این حوزه گفت: حفاظت از اراضی در حریم محدوده‌ی شهرهای کردستان و استرداد حدود 700 هکتار از دست متعرفان و رسیدگی به 110 مورد از پرونده‌های کمیسیون ماده‌ی 12 در کل استان و اخذ سند برای 6500 هکتار به نام دولت در حریم و محدوده استان از دیگر مواردی است که در این حوزه به صورت فعال به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه با همکاری اداره‌ی ثبت اسناد و املاک استان 2800 از اراضی که فاقد سند بودند تعیین تکلیف شدند.

مهندس ولی‌زاده یادآور شد: هم‌چنین در این حوزه برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان اراضی دولتی داشتیم که از سوی دیگر اصلی‌ترین عامل نارضایتی ما در حوزه راه و شهرسازی هستند.

وی عنوان کرد: مواردی از قبیل واگذاری 60 واحد به خانواده ایثارگران قروه پرداخت نقدی بلاعوض به 600 نفر از خانواده شهدا و … نیز از فعالیت‌های ما در حوزه مدیریت املاک و حقوقی بوده است.

مهندس ولی‌زاده خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل ما هم‌اکنون بازنشستگی نیروها متعهد و با تجربه است که جای آنها را کسی نمی‌تواند بگیرد ما پیشنهاد کردیم پیش از بازنشستگی افرادی که قرار است استخدام شوند یک دوره‌ی کسب تجربه و کارآموزی در کنار این عزیزان با سابقه ببینید که این اتفاق تاکنون نیفتاده است و مسائل مالی نیز از مواردی است که باید به آن اشاره کنم، چون کمبود اعتبار باعث راکد شدن فعالیت‌های حوزه می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا