گوناگون

اخراج 848 کشیش در یک دهه به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان

مقام‌های ارشد واتیکان به هیاتی از سازمان ملل اعلام کردند که در یک دهه گذشته 848 کشیش به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان از کار برکنار و اخراج شده‌اند و کلیسا مجبور شده است تا میلیاردها دلار به عنوان غرامت به قربانیان تجاوز پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این افشاگری غیرمعمول از جانب سراسقف سیلوانو توماسی، نماینده واتیکان در ژنو در دومین روز از نشست کمیته سازمان ملل در ژنو درباره بررسی مجدد تبعیت واتیکان از معاهده بین‌المللی منع شکنجه صورت گرفت.

مقام‌های کلیسای واتیکان با این سوالات مواجه شدند که چه اقداماتی برای مجازات کشیش‌های خطاکار که به سوءاستفاده از کودکان پرداختند، دست می‌زنند و تمایل کلیسا در همکاری با مقام‌های مدنی در مجازات چنین جرایمی چیست.

سراسقف و نماینده واتیکان در ژنو به هیات سازمان ملل گفت که بین سال‌های 2004 تا 2013، 848 کشیش از کار برکنار شده و 2572 عضو کلیسا به خاطر سوءاستفاده جنسی از کودکان تادیب شدند چرا که کودکان را در دسترس کشیش‌ها قرار داده بودند.

سراسقف توماسی گفت: غرامت پرداختی به قربانیان سوءاستفاده‌ها و تجاوزهای جنسی کلیسا به دستور مقام‌های ارشد واتیکان از سال 1950، به 5 / 2 میلیارد دلار افزایش یافته و 125 میلیون دلار آن برای درمان و سایر هزینه‌های مرتبط با تحقیقات اختصاص می‌یابد. برای حفاظت از کودکان، در یک دهه گذشته 260 میلیون دلار هزینه شده است.

مشخص است که سوءاستفاده جنسی از کودکان که به یک امر همه‌گیر و وحشتناک در جهان بدل شده است و در 10 سال گذشته توسط کلیسا به صورت نظام‌مند، سازنده و موثر تحت بررسی قرار گرفته است.

تصمیم نهایی کمیته سازمان ملل درباره این مساله در 23 مه 2014 مشخص می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا