گوناگون

ادارات اردبیل نسبت به ارائه طرح های مطالعه شده اقدام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با تاکید به کمبود طرح های مطالعه شده تصریح کرد: همین موضوع یکی از موانع حضور سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار به دنبال طرحی است که مطالعه شده باشد، اضافه کرد: این در حالی است که برخی مدیران مطالعه را صرف هزینه بدون خروجی می دانند و نسبت به این موضوع بی توجه اند.

خدابخش نمونه این بی توجهی را در راه آهن اردبیل- پارس آباد عنوان کرد و گفت: در صورتی که طرح مطالعاتی داشتیم می توانستیم به پیمانکاران فعلی راه آهن در نقاط دیگر کشور پیشنهاد کنیم.

استاندار اردبیل معتقد است نباید انرژی یک مدیر دستگاه دولتی صرفا به اقدامات فیزیکی محدود شود و ما نیازمند مطالعه و پژوهش نیز هستیم.

وی انجام مطالعات معدن و حق آبه قزل اوزن را اقدام مثبتی خواند و از دستگاه ها خواست فرصت های سرمایه گذاری حوزه کاری خود را مورد مطالعه قرار دهند.

وی با اذعان به اینکه استان های برخوردار از طرح های آماده به راحتی می توانند سرمایه گذار جذب کنند، خواستار ارائه گزارش دستگاه ها از پتانسیل ها و زمینه های سرمایه گذاری حوزه کاری خود شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان باید به سمت برنامه ریزی پیش رود، اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری به توان یک دستگاه اجرایی بر می گردد و باید در سال های آتی و برنامه ششم توسعه مافات عقب ماندگی استان جبران شود.

خدابخش در عین حال خواستار اهتمام دستگاه ها به جذب اعتبارات ملی شد و گفت: اینطور نیست که اعتبار ملی سهمیه بندی استانی داشته باشد و با چانه زنی مدیر جذب می شود.

مشکلات لغو پرواز فرودگاه رفع می شود

وی در ادامه صحبت های خود به موضوع لغو پروازهای فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از زیرساخت های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: با تهیه تجهیزات جدید بخش مهمی از این مشکل در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پیش از این اطلاعات فرود هواپیما به صورت تقریبی به خلبان اعلام می شد که به نصب دستگاه هواشناسی اطلاعات دقیق فرود از جمله سرعت باد اعلام خواهد شد.

وی افزود: رد عین حال  دستگاه ILS نیز در فرودگاه نصب شده اما به دلیل اینکه تاکنون تست نشده در سطح بین المللی نصب آن اعلام نمی شود.

خدابخش ابراز امیدواری کرد با فعال سازی این دستگاه و همچنین خرید رادار مشکلات لغو پروازهای فرودگاه اردبیل به صورت مطلوبی رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا