گوناگون

اداره شهرداری ها از طریق منابع دولتی امکان پذیر نیست/ نیاز کرمان به قطار شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه اعضای شورای شهر کرمان که با حضور رئیس شورا و شهردار کرمان برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و کمبود بودجه های عمرانی، مهمترین دغدغه شهرداری ها بحث کمبود بودجه برای فعالیت های عمرانی است.

وی با بیان اینکه این وضعیت به خدمات رسانی شهرداری در شهرها اثر می گذارد، افزود: اداره شهرداری از طریق منابع دولتی امکان پذیر نیست و شهرداری نباید به بودجه دولت اکتفا کند.

پورابراهیمی شهر کرمان را پیشانی استان کرمان معرفی کرد و گفت: در مرکز استان باید فعالیت های ویژه تری انجام شود که با این بودجه ها امکان ندارد.

وی با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری خوبی در استان کرمان در حال انجام است و به زودی به بهره برداری می رسند، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها وضعیت شهرداری هم بهبود می یابد و از امسال تا سه سال آینده هر شش ماه یکبار یک طرح فولادی در کرمان افتتاح می شود که آثار خوبی در کرمان می گذارد.

نماینده‌ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته شهرداری باید به فکر ایجاد یک درآمد مستمر و پایدار برای شهر باشد، گفت: ایجاد شرکت سرمایه گذاری وابسته به شهرداری کرمان یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: شهرداری می تواند بخشی از توسعه اقتصادی را بر عهده بگیرد و ممنوعیت قانونی هم برای فعالیت اقتصادی در شهرداری وجود ندارد.

پورابراهیمی وجود استاندار با گرایش اقتصادی در استان کرمان را یک غنیمت دانست و گفت: وجود یک استانداری که به حوزه اقتصادی مسلط است و در بخش خصوصی موفق بوده یک فرصت استثنایی است که باید از آن بهره مند شد.

وی افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و وسعت شهر کرمان حتما شهرداری نیازمند یک درآمد مستمر است که نظر استاندار هم بر این موضوع مثبت است.

نماینده‌ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز شهر کرمان به قطار شهری، گفت: تمام تلاش خود را برای حضور سرمایه گذاران در این بخش از سایر کشور در کرمان انجام می دهم.

وی با اشاره به حضور عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و گروه سرمایه گذار به کرمان در هفته گذشته، گفت: در این بازدید یک روزه هم بحث سرمایه گذاری برای ایجاد قطار شهری کرمان پیشنهاد شد.

پورابراهیمی اذعان داشت: تامین منابع مالی این طرح و استفاده از کمک وزارت نفت امکان پذیر است که آن را پی گیری می کنم.

در این جلسه از سوی اعضای شورای شهر و شهردار کرمان مشکلات و موانع شهرداری در زمینه های مختلف عنوان شد که مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا