گوناگون

اداره کل بانوان استانداری گیلان به برنامه دولت در بخش خانواده توجهی ویژه دارد

81135400 5646014

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ ساحره میر سیدیˈ عصر چهارشنبه در نشست استاندار با بانوان شاغل ادارات کل استان اظهار کرد: با این رویکرد و تحقق چشم انداز دولت تدبیر و امید در حوزه خانه و خانواده و برقراری تعادل جنسیتی در تمامی جنبه ها، شاهد حضور فعال بانوان خواهیم بود.

وی توانمندسازی زنان در راستای استفاده از ظرفیت های بانوان در بخش های مختلف را از دیگر اولویت های این اداره کل عنوان کرد.

میرسیدی با اشاره به نقش بانوان در عرصه های اجتماعی و اینکه حدود نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: از دو میلیون و 480 هزار نفر جمعیت استان ، یک میلیون و 224 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند که این امر، نشان دهنده لزوم اهمیت و توجه به این قشر است.

وی به جمعیت شاغل استان و تعداد بانوان شاغل اشاره و اضافه کرد: از 759 هزار نفر جمعیت شاغل در گیلان، 117 هزار نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین از جمعیت 35 هزار و 500 نفری جویای کار، 20 هزار و 600 نفر را بانوان تشکیل می دهند.

میرسیدی با بیان این که متاسفانه شاهد کمبود مشارکت بانوان در امور اقتصادی و اجتماعی هستیم، ادامه داد: از اینرو باید توانمندسازی بانوان در بخش های سلامت روانی، سلامت خانوادگی، کارآفرینی و آموزش مبانی حقوقی به صورت جدی مورد توجه باشد.

وی ارتقای سطح نگرش بانوان در بعد فردی اعم از خود باوری، بعد شخصیتی و تربیتی در مسائل خانوادگی و تربیت فرزندان، در بعد سیاسی اعم از نقش زنان در تداوم انقلاب و دوران دفاع مقدس، در بعد اجتماعی قدرت تجزیه و تحلیل و آشنایی با مبانی حقوقی ، در بعد اقتصادی و شناسایی بانوان نخبه و کارآمد و استفاده از ظرفیت آنها را از محورهای مهم مورد بررسی در خصوص زنان در سال 92 عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان همچنین بر اهمیت تمرکز بر اشتغال زایی بانوان در بخش صنایع دستی و حمایت از تشکل های غیردولتی و هدفمند تاکید کرد.

میرسیدی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت بانوان و خانواده گفت: برای آموزش بانوان در دو منطقه شهر رشت، خانه های محله ایجاد می شود.

در این نشست همچنین بانوان مشاور برخی ادارات کل استان مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.ک/2

7296/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا