گوناگون

ادغام بخش آموزش جهاد کشاورزی گلستان و مرکز آموزش وتحقیقات

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر ظهر شنبه در آیین تو دیع و معارفه روسا و ادغام مراکز آموزش و تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: پژوهش و آموزش دو بالی هستند که می توانند سازمان جهاد کشاورزی را در اجرای اهدف خود به موفقیت نزدیک تر کند.

مهاجر افزود: ترویج، آموزش و تحقیق سه سیستمی هستند که ضرورت آن در کنار هم احساس می شود و نتایج کارهای آموزشی و تحقیقاتی باید در عمل توسط ترویج به بهره برداران برسد و انتقال دانش صورت گیرد.

وی با بیان این که ما دومین استان کشور هستیم که این طرح الگویی در آن به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های تحقیقایت بسیار در آن اجرا می شود گفت: اگر این سه محور ترویج و تحقیقات و آموزش در کنار هم بتوانند فعالیت زنجیروار و به هم پیوسته داشته باشند می توانیم نتیج بسیار خوبی را شاهد باشیم.

رئیس مرکز آموزش جهاد کشاورزی که در این مراسم تودیع شد، نیز گفت: رسالت و وظیفه آموزش در چهار حوزه بود آموزش بهره بردارن، آموزش متوسطه رشته های کشاورزی، آموزش کارکنان و آموزش های علمی و کاربردی از مهم ترین این وظایف بود.

محمد مهدی لولایی افزود: در سال 92 حدود 10 هزار نفر روز آموزش بهره برداران را در استان داشتیم که این عدد در سال 93 به 20 هزار عدد روز می رسد.

احصاء و استاندارد سازی مشاغل بخش کشاورزی استان

وی یکی از اقدامات خوب مرکز آموزش را احصاء و استاندارد سازی مشاغل بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: استان ما در این زمینه پیش قراول بود و ایولین استانی بودیم که برای زیر بخش های ماهیان خاویاری استاندارها را احصاء کردیم و به زودی رونمایی می شود.

لولایی افزود: در بخش غلات، گیاهان علوفه ای، دانه های روغنی و کرم ابریشم نیز این استاندارد ها احصا شده است و به زودی ارسال می شود.

وی در بخش آموزش دانش آموزان متوسطه هم از آموزش 700 دانش آموز در سال جاری خبر داد و گفت: در آموزش کارکنان هم علیرغم کمبود اعتبارات رتبه اول تا پنجم کشور را داشتیم وسرانه آموزشی ما حداقل 20 ساعت بیشتر از سرانه آموزشی کشور بود.

لولایی تعداد دانشجویان وارد شده در رشته کشاورزی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جاری 450 دانشجو ذکر کرد و گفت: تعداد رشته ها نیز از 11 به 30 رشته افزایش پیدا کرده است.

وی از رشد بودجه این مرکز هم به عنوان فعالیت مفید دیگر این مرکز نام برد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری این مرکز بودجه ای معادل 800 میلیون تومان داشته باشد که رشد 18 برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا