گوناگون

اراک میزبان پنجاهمین جشنواره سینمای جوان کشور

2389558 831 حسین شاکری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با اشاره به این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره که به مدت چهار روز در اراک برگزار می شود استان‌های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی در آن شرکت می کنند.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مبنی بر میزبانی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان این جشنواره شهریور ماه در اراک برگزار شود.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی با اشاره به آسیب شناسی‌های انجام شده از مجموعه فعالیت‌های انجمن سینمای ایران، تصریح کرد: آموزش، تولید، عرضه و نمایش چرخه کاملی است که باید در فعالیت‌های آینده انجمن به هر سه آن توجه داشت.

وی با اشاره به بخش های سینمای ایران که در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته گفت: یکی از بخش‌های انجمن سینمای جوان که در چهار سال گذشته کمتر توجهی به آن شده، فیلم و عکس است.

شاکری افزود: این جشنواره با هدف تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای آینده و بازار سازی و عرضه اقتصادی فیلم به نفع تولید کنندگان فیلم کوتاه در اراک برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بهره گیری از جشنواره ها علاوه بر رسالت فی نفسه خود، کمک شایانی به راه یابی و عرضه فیلم دربازارهای متنوع داخلی و خارجی از جمله شبکه های تلویزیونی و سایر شبکه مجازی وسالن های نمایش دارد و اثرات اقتصادی مفیدی برای فیلمسازان به همراه می آورد از این رو برگزاری جشنواره ها را می توان به عنوان یکی از خدمات حمایت پس از تولید برای جامعه فیلمسازان بیان نمود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود، گفت: بخش فیلم غیر رقابتی است که برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی است.

وی افزود: موضوع فیلم‌نامه ها مباحثی چون اقتباس از متون کهن یا معاصر ایرانی، متون مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بیداری اسلامی است که آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند، به مسابقه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که موضوع بخش عکس نیز آزاد در نظر گرفته شده است تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 25 تیرماه امسال در نظر گرفته شده است.

شاکری افزود:ﺟﺸﻨﻮاره سینمای جوان منطقه یک کشور ﯾﮑﯽ از ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬارﺗﺮﯾﻦ و ﺟﺮﯾﺎن ﺳﺎزﺗﺮﯾﻦ روﯾﺪادﻫﺎی ﺳﯿﻨﻤﺎیی ﮐﺸﻮر اﺴﺖ که می تواند در بالابردن جایگاه سینمای کشور نقش مهمی ایفا کند./س

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا