گوناگون

اربعین ارتحال آیت الله نصیری در سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان شهمیرزادی استاد حوزه و دانشگاه عصر پنجشنبه در مراسم اربعین ارتحال آیت الله نصیری در سمنان با اشاره به جایگاه و نقش برجسته این عالم ربانی اظهار داشت: انسانهای بزرگ متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه و مردم تعلق دارند و در ارتحال این انسانها جامعه دچار مصیبت می شود.

وی با بیان اینکه آیت الله نصیری روحانی مردمی و اخلاق مدار بود افزود: انسانهای بزرگ زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند و این بزرگان وارداتی نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تبیین جایگاه مرجعیت و فقاهت در عصر کنونی و تاثیر آنها در حوادث و مسایل گفت: فتوای یک مرجع کشور عراق را نجات داد و امروز مرجعیت نه تنها در کشورهای اسلامی و منطقه بلکه در جهان تاثیر گذار شده اند.

هاشمیان شهمیرزادی با اشاره به جنایات گروه های تکفیری در منطقه به ویژه گروهک داعش در کشورهایی نظیر عراق و سوریه، نقش علما و مرجعیت و وحدت مسلمانان را در مقابله با این گروهک ها تعیین کننده خواند.

در این آیین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و جمعی از روحانیان و مردم شرکت داشتند یاد و خاطره این عالم مجاهد مردمی و اخلاق مدار گرامی داشته شد.

شرکت کنندگان در این آئین با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نیز مداحی و نوحه سرایی چهلمین روز درگذشت آیت الله نصیری را ارج نهادند.

آیت الله شیخ محمد نصیری در سال 1310 هجری شمسی چشم به جهان گشود و از همان دوران نوجوانی وجوانی در شهرهای قم و مشهد مقدس به تحصیل پرداختند و در نهایت به سمنان برگشت و پنجاه سال در خدمت دین و مردم این شهر بود.

ایشان از محضر بزرگانی چون علامه محمدصالح حائری سمنانی، ملاغلامحسین هراتی، آیات ادیب نیشابوری و میرزا هاشم قزوینی، مراجع عظام بروجردی، سید محمدرضا گلپایگانی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی(ره) کسب فیض کرد.

وی سال ها با مدیریت و تدریس در حوزه علمیه سمنان به تربیت و پرورش شاگردان در سطوح مختلف علمی پرداخته است.

این عالم بزرگ سمنانی بیستم شهریور ماه امسال دارفانی را وداع گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا