گوناگون

ارتقاء شاخص‌های اقتصادی بدون تغییر در هنجارهای اجتماعی ممکن نمی‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ارتقاء شاخص‌های اقتصادی بدون تغییر در هنجارهای اجتماعی ممکن نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طاهر شریفی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در هفتاد و سومین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور در اردبیل، مأموریت جهاددانشگاهی را سنگین‌تر از گذشته عنوان و اظهار کرد: برای ارتقاء شاخصه‌های اقتصادی که با واسطه‌ای به نام فرهنگ اهمیت پیدا می‌کنند بحث ارزش‌ها، باورها و اعتقادات انسان مطرح است.

وی مباحث اقتصادی را متأثر از ارزش‌های اجتماعی دانست و افزود: ارتقاء شاخص‌های اقتصادی بدون تغییر در هنجارهای اجتماعی ممکن نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: در این استان زمینه‌های توسعه اقتصادی زیادی وجود دارد و بسترها نیز فراهم است اما هر اقدامی با یک سری موانع اجتماعی همراه است.

شریفی با اشاره به ساختارهای سنتی اجتماعی اردبیل گفت: برای انجام کوچک‌ترین فعالیت اقتصادی مشکلات اجتماعی مربوط به ساخت اجتماعی وجود دارد و باید اجازه داد هنجارهای جدید جایگزین قدیم شود.

وی ادامه داد: بعضی اعتقادات مردم که به دین و مذهب هم ارتباطی ندارد در این استان جا باز کرده و مزاحم پیشرفت شده است که باید با کار سخت فرهنگی تلاش کنیم فضای توسعه‌ای اقتصادی استان را باز کنیم.

شریفی به شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: مدیریت جهاددانشگاهی و در رأس معاونت فرهنگی آن کار سنگینی را بر دوش دارند و همه باید در این مسیر یار و یاور همدیگر باشیم تا این هدف بزرگ را محقق کنیم.

وی در پایان با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: کار فرهنگی و اقتصادی کار یک‌سال و دو سال نیست و تنها با استمرار است که نتیجه دلخواه حاصل می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا