گوناگون

ارتقای امنیت در سیستان و بلوچستان یکی از اولویت های نظام است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان بیان داشت: امنیت سیستان و بلوچستان به دلیل نقش ملی و منطقه ای و همچنین در بعد حفظ تمامیت ارزی و استقلال کشور بسیار حائز اهمیت است و سپاه پاسداران از هیچ تلاشی برای تامین امنیت در مرز های شرقی دریغ نخواهد کرد.

وی خاطر نشان ساخت: امنیت منطقه با مشارکت گسترده عشایر و اقوام سرافراز بلوچ و سیستانی که در منطقه ریشه دارند و آب و خاک با حیات آنها گره خورده است تامین می شود و بهترین ظرفیت برای پیشگیری از اقدام بدخواهانی که در صدد برهم زدن آرامش هستند استفاده از ظرفیت های مردمی است.

وی با تاکید بر این موضوع که ارتقای امنیت این منطقه استراتژیک و توسعه و پیشرفت این بخش از کشور یکی از اولویت های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: در این سرزمین، اقوام و طوایف نقش‌های جدی برعهده گرفته و در امنیت حضور گسترده‌ای دارند و امروز به برکت همین حضور سیستان و بلوچستان در شاخص‌های امنیتی از رتبه‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت: مردم این سرزمین هم چون مردمان سایر کشور انسان هایی شرافتمند هستند که برای امنیت، آزادی، رفاه اجتماعی و حفظ حرمت نوامیس خود اهمیت زیادی قائل اند و به افق های بلند پیشرفت می اندیشند.

سلامی با اشاره به این موضوع که هر کجا امنیت وجود داشته باشد زمینه توسعه و پیشرفت نیز فراهم می شود ادامه داد: هر جا نا امنی حاکم شود امکان رشد و توسعه سلب می‌شود و این دو مفهوم ارتباط مستقیم با هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد و استراتژی سپاه مشارکت مردم نه فقط در این استان بلکه در سراسر کشور در حوزه دفاع و امنیت به صورت مردمی جلوه یافته است.

وی تاکید کرد: بهترین فرصت ها، ظرفیت ها و استعدادها برای برقراری امنیت خود مردم این سرزمین هستند و این برای سپاه یک راهبرد، سیاست و استراتژی بسیار جدی و دقیق محسوب می شود.

وی ادامه داد: در واکنش به تهاجم فرهنگی نیز باز این مردم هستند که با اتخاذ آرایش های فرهنگی مناسب و شناخت و آگاهی از عمق و ژرفای توطئه های فرهنگی دشمن آنها را خنثی کنند.

سردار سلامی بیان کرد:  توسعه در منطقه جریان دارد و نظام برای رفع محرومیت‌ها تلاش می‌کند تا همگام با سایر نقاط کشور این منطقه را نیز توسعه دهد.

سپاه بر همه تحرکات دشمن اشراف اطلاعاتی دارد

جانشین فرمانده سپاه پاسداران همچنین اذعان داشت: سپاه پاسداران اشراف اطلاعاتی کاملی ‌بر تروریست‌ها دارد و یکی از پیش نیازهای برقراری امنیت داشتن همین اشراف اطلاعاتی است.

سلامی اشراف اطلاعاتی نیروهای سپاه را در عمق درون مرزی و فرار مرزی بسیار قابل قبول دانست و گفت: هر اقدام تروریستی که به وقوع بپیوندد سپاه به موقع ‌وارد عمل خواهد شد و در این راستا  تمام تحرکات تروریست‌ها و اشرار را تحت نظر دارد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروهک‌های تروریستی پای کوچک و پراکنده‌ای هستند که بهترین راهبردی که می‌تواند امنیت را گسترش دهد برقراری اشراف اطلاعاتی، رصد فعالیت‌های دشمنان و نفوذ به درون سناریو و آرزوهای آنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اشراف اطلاعاتی علاوه بر بخش‌های متکی بر ساختارهای فنی است و مشارکت مردمی بر توسعه اشراف اطلاعاتی یک اصل است به طوری که مردم نسبت به محیط خود حساس بوده و غریبه‌ها و دشمنان را به خوبی می‌شناسند و مشارکت آنها سطح اطلاعاتی را ارتقاء می‌دهد.

وی بیان کرد: تجربیات ما در سال‌های گذشته و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و توفیقات نظام در خنثی سازی توطئه‌ها و سطح بالای امنیت و پروژه‌های اشراف اطلاعاتی با تکیه بر مردم جواب داده است و به فضل الهی در شرایط کنونی، اشراف ما بر جریانات معاند کامل است.

وی به برخی از افرادی که راه شرارت را برگزیده اند توصیه کرد: گروه‌های معاند لازم است تا قبل از اینکه دیر شود به دامان نظام بازگشته تا از رأفت اسلامی برخوردار شوند و سپاه هم برای مواجهه با جریانات معاند محدودیتی برای خود ندارد.

سردار سلامی اطمینان خاطر داد: اشرار در هر نقطه‌ای که باشند حتی در داخل خاک کشورهای همسایه، آنها را پیدا کرده و اگر دست از شرارت برندارند با آنها بدون هیچ محدودیتی برخورد خواهیم کرد.

کشورهای همسایه باید به تعهدات خود پایبند باشند

‌‌جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر حوادث اخیر در سراوان و فرار گروهی از اشرار به داخل خاک پاکستان نیز اظهار داشت: معتقد هستیم که هر کشوری باید تعهدات خود را در قبال امنیت داخلی خود و کشور همسایه به رسمیت بشناسد.

سردار سلامی بیان داشت: امنیت مرزی یک نیاز مشترک و مهم بین کشورهای همسایه است.

وی یاداور شد: اساس کار ما دخالت در امور هیچ کشور نیست اما اگر احساس شود که کشورهای همسایه قادر به انجام تعهدات خود نیستند اشرار را در هر منطقه ای حتی در داخل خاک کشور های همسایه پیدا کرده و با آنها برخورد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا