گوناگون

ارتقای دانش قضایی مردم، زمینه ساز کاهش پرونده های ورودی به دادگستری است

81208115 5772572

علی عمرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستای آشنا بودن مناسب شهروندان با حقوق و وظایف خود و همچنین نگارش قراردادهای مختلف در صورت انجام هرگونه معامله و شفاف سازی، می توان انتظار داشت که میزان پرونده های ورودی به محاکم قضایی در آذربایجان غربی به نصف کاهش یابد.

وی با اشاره به آیه 282 سوره بقره و تاکید این آیه در خصوص نگارش قرارداد در صورت هرگونه معامله حتی با اقوام خود اضافه کرد: متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده ولی در بسیاری از کشورهای دیگر جا افتاده است و تعداد پرونده ها در بسیاری از کشورها به مراتب کمتر از ایران و حتی آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل در ایجاد این فرهنگ مناسب حقوقی در جامعه، رسانه ها هستند که می توانند با عمل به وظایف خود، دانش حقوق لازم را به مردم انتقال دهند.

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری آذربایجان غربی از راه اندازی اداره کل آموزش همگانی در قوه قضاییه خبر داد و گفت: راه اندازی این اداره کل می تواند در آموزش شهروندان در خصوص حقوق و وظایف خود تاثیرگذار باشد.

عمرانی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری 17 برنامه مهم همزمان با هفته قوه قضاییه در استان گفت : این هفته از سی و یکم خرداد ماه آغاز شده و تا هفتم تیرماه ادامه دارد و برنامه های متنوعی به ویژه در راستای آموزش همگانی برگزار می شود.

وی افزود: ملاقات مردمی رییس کل دادگستری استان، غبارروبی مزار شهدا، همایش شوراهای حل اختلاف، قدردانی از خانواده شهدای قضایی، همایش استانی بزرگداشت هفته قوه قضاییه و حضور مسئولان شورای قضایی آذربایجان غربی در مساجد سطح شهر و استان برای ارائه مطالب قضایی از جمله برنامه های هفته قوه قضاییه در استان هستند.

هفته قوه قضاییه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی همه ساله در کشور برگزار می شود.

شهید بهشتی در اقدام تروریستی بمب گذاری محل حزب جمهوری اسلامی در تهران به همراه 72 تن از اعضای این حزب به شهادت رسید.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا