گوناگون

اردن به جای ایران میزبان مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این اربیل عراق به عنوان محل برگزاری دومین مرحله مسابقات قهرمانی غرب آسیا در رده سنی جوانان انتخاب شده بود اما مشکلات داخلی این کشور منجر به انصراف عراقی‌ها از میزبانی شد.

در همین راستا ایران که سال گذشته برگزار کننده مرحله نخست مسابقات جوانان غرب آسیا بود برای برگزاری مرحله دوم این رقابت‌ها هم اعلام آمادگی کرد و حتی توافقاتی هم در این زمینه صورت گرفت اما در نهایت امتیاز میزبانی به اردن داده شد که همزمان با ایران آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات به کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا (وابا) اعلام کرده بود.

اردنی‌ها به دنبال کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (قطر) هستند و به همین دلیل برای گرفتن میزبانی مرحله دوم رقابت‌های غرب آسیا رایزنی‌های زیادی با وابا انجام دادند و در نهایت هم به نتیجه رسیدند.

بر این اساس مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان غرب آسیا طی روزهای 17 تا 23 تیرماه در اردن برگزار خواهد شد. تیم ایران در مرحله نخست این رقابت‌ها که سال گذشته در تهران برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت و به طور مستقیم راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد.

اردن چندی پیش نیز میزبان مسابقات غرب آسیا در رده سنی بزرگسالان بود که طی آن تیم جوانان اعزامی ایران به عنوان نخست دست یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا