گوناگون

اردوهای مناطق مرزی با هدف انس و الفت میان اقوام انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی عراقی سه‌شنبه عصر در افتتاحیه اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در مجتمع اردویی فرهنگی تفریحی شهید رجایی نیشابور، عنوان کرد: اردوهای مناطق مرزی با وقفه‌ای کوتاه، دوباره با هدف انس و الفت میان اقوام با دعوت از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در نیشابور از سرگرفته شد.

وی با بیان اینکه در این اردو برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، بیان کرد: زیارت بقاع و حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، نجوم و رصد ستارگان، برگزاری کارگاه‌‌های مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، گفتگوی جوانان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تحصیل، اشتغال و ازدواج  از برنامه‌های این اردو است.

عراقی ابراز کرد: حدود 600 نفر از دانش‌آموزان نخبه پسر مرزنشین مقطع دوم متوسطه کشور به ‌مدت سه روز در نیشابور و استان خراسان رضوی گردهم جمع شدند.

معاون اداره‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 50 درصد این دانش‌آموزان برای نخستین بار است که به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، عنوان کرد: دانش‌آموزان اهل سنت این اردو خواستار افزایش ساعات زیارت حرم امام رضا(ع) هستند.

عراقی ادامه داد: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و موزه‌های نیشابور و بازدید از موزه و نقالی‌خوانی آرامگاه فردوسی طوس با هدف آشنایی با مشاهیر، مفاخیر و شخصیت‌های علمی، فرهنگی خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اردو است.

وی  برنامه‌های جانبی این اردو را استخر و برگزاری مسابقات ورزشی و طبخ غذاهای سنتی و صرف شام وحدت عنوان کرد.

عراقی اضافه کرد: در حاشیه اردو نمایشگاه آثار دستی  و هنری دانش‌آموزان و همچنین نمادهایی از فرهنگ، آداب و رسوم مناطق مرزی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی به نمایش گذاشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا