Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریعمومی

ارزانترین دانشگاههای انگلیس برای ادامه تحصیل کدامند ؟

ارزانترین دانشگاههای انگلیس برای ادامه تحصیل موضوعی است که امروز در میهن پست به آن خواهیم پرداخت چرا که کشور انگلیس یکی از بهترین مراکز برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود ، اما شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار بالا بالاست و هر کسی توانایی مالی لازم را برای تحصیل در این کشور را ندارد اما خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در بریتانیا این است که در کنار دانشگاه های معروف و نامی همچون کمبریج ، آکسفورد ، کالج امپریال لندن ، دانشگاه کالج لندن ، ادینبورگ ، دانشگاه منچستر و … دانشگاه‌های ارزان‌قیمت دیگری نیز در این کشور وجود دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پنج مرکز آموزشی و با بهتر بگوییم ۵ دانشگاه از ارزانترین دانشگاه های انگلیس هست که سالانه میزبان دانشجویان زیادی از سراسر جهان است و در این میان هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به نسبت سایر دانشگاه های این کشور به لحاظ پرداخت شهریه و هزینه ای جانبی آن قیمت‌های مناسبی دارند که آن ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

ارزانترین دانشگاههای انگلیس

دانشگاه آلبرتای : یکی از ارزانترین دانشگاههای انگلیس ، دانشگاه آلبرتای است که در دان‌دی واقع شده را می‌توان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلیس به حساب آورد. این دانشگاه سالانه مبلغ ۱۵هزار و ۸۸۰ پوند دریافت می‌کند که شامل شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، هزینه غذا و شست‌وشوی البسه است و می‌توان یک دوره کارشناسی را طی سه سال با هزینه حدودا ۵۰ هزار پوند در این دانشگاه گذراند.

دانشگاه استیرلینگ : این دانشگاه که امروزه در لیست ارزانترین دانشگاههای انگلیس قرار گرفته است ، در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و در اسکاتلند قرار دارد. دانشگاه استیرلینگ توجه ویژه‌ای به تحقیقات دانشگاهی دارد. ممکن است مجموع هزینه‌های دانشگاه آلبرتای وسوسه برانگیز باشد اما این نکته بسیار جالب توجه است که شهریه دانشگاه استیرلینگ سالانه ۶ هزار و ۷۵۰ پوند است.

دانشگاه کشیشی گراس‌تست : این دانشگاه که در سال ۱۸۶۲ تاسیس شده کار خود را به عنوان یک کالج آموزش دبیر آغاز کرد. دانشگاه گراس‌تست در لندن واقع شده است. این دانشگاه دوره‌های مختلفی در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند و شهریه آن سالانه ۷هزار پوند است. در صورتی که به استفاده از باشگاه بدنسازی علاقه داشته باشید می‌توانید سالانه با پرداخت ۱۰۸ پوند در باشگاه ثبت نام کنید.

ارزانترین دانشگاههای انگلیس

دانشگاه ملکه مارگارت : هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسکاتلند نسبتا مناسب است. دانشگاه ملکه مارگارت در سال ۱۸۵۷ به عنوان یک مرکز ویژه بانوان در لوتیان شرقی تاسیس شد اما امروزه آقایان را نیز پذیرش می‌کند. شهریه این دانشگاه سالانه ۷ هزار پوند است و در رشته‌های مربوط به علوم انسانی، فرهنگ، سلامت و تجارت در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه سنت‌دیوید ولز : دانشگاه سنت‌دیوید ولز در شهر سوانسی واقع شده است. این مرکز یکی از ارزان‌قیمت‌ترین دانشگاه‌ها در محدوده ولز است و هزینه تحصیل در یک دوره کارشناسی سه ساله در آن حدودا ۵۰ هزار پوند است.

منبع   timeshighereducation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا