Mihanpostپیشنهاد سردبیردکوراسیونعکسمعماری

مبلمان های شهری که خلاقانه طراحی و ساخته شده اند + عکس

مبلمان های شهری که خلاقانه طراحی و ساخته شده اند این روزها در تمامی کشورها و بخصوص شهری مدرن دیده می شوند . به عبارتی دیگر امروزه در سراسر جهان ، طراحی محیط و مبلمان شهری در حیطه هویت و فرهنگ جامعه و شهروند می باشد و در هر کشوری طراحی مبلمان شهری حول محور باورها، دیده ها و فرهنگ آن جامعه ساخته می شوند که البته این موضوع را نمی توان به کل جوامع تعمیم داد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در واقع طراحی مبلمان های شهری اگر چه می تواند از اندیشه ها و هویت یک جامعه برخواسته باشد ، اما خلق یک آثار هنری در حالت کلی آن که با هنر و خلاقیت ادغام شود و به گونه ای خاص جاودان و ماندنی می شود.

در این میان و در هر جوامعی از نگاه معماران شهری اولین نقشی که برای طراحی مبلمان شهری باید قائل شویم ، همان برقراری ارتباط بصری مناسب بین طرح و انسان است و یا به عبارتی دیگر ، همان ارتباط بین مبلمان شهری و هویت انسان می باشد و در دومین نقش خود، وظیفه زیباسازی محیط را بر عهده می گیرد چرا که انسان زیبا پسند است و همین ویژگی در المان های شهری باعث آرامش انسان می شود.

بنابراین وقتی خسته از خرید و پیاده‌ روی‌های طولانی مدت در شرف از پا افتادن هستید پناه ما مبلمان های شهری است و هیچ چیز لذت بخش‌ تر از پیدا کردن یک نیمکت خالی و مناسب نیست. جایی که دقایقی به پاهای خسته، استراحت داده و شاید حتی چیزی میل کنید. حضور نیمکت‌های این چنینی نیاز این روزهای شهرهای شلوغ و پرجمعیت است.

به همین مناسبت طراحان خوش فکر تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این فضاها را از حالت نرمال و معمول خود به درجه‌ای بالاتر ارتقا داده و امکانات بیش‌تری را در این فضاهای کوچک در کنار هم قرار دهند. نتیجه‌ی این تلاش‌ها ساخت شماری فضای قابل توجه “Parklet” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا