گوناگون

ارز آوری 36میلیارد دلاری افق صنعت گردشگری در 1404 است

81172788 5710802

محسن جلال پورعصرچهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: تحقق حدود چهار میلیون نفر اشتغالزایی نیز از سایر افق های پیش بینی این بخش در افق 1404 است.

وی با تاکید بر اینکه در این افق پیش بینی شده ایران به یکی از قطب های مهم گردشگری در جهان تبدیل خواهد شد، افزود: برای تحقق این مهم تعداد ورودی گردشگران بین المللی به ایران نیزباید به حدود 20 میلیون نفر برسد.

عضواتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: همکاری و تعامل بیش از پیش دولت و بخش خصوصی مهمترین راهبرد و از الزامات اساسی برای تحقق این مهم است.

جلال پور یادآور شد: این در حالی است که هم اکنون میزان سرمایه گذاری صنعت گردشگری دربرخی کشورها همچون آمریکا بیش از 120 میلیارد دلار است.

وی کشور جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ ظرفیت های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی جزو 10 کشور نخست جهان دانست و افزود: هنوز این صنعت به عنوان یک راهبرد اصلی در اقتصاد ایران جا نیفتاده است.

جلال پورافزود: کم کاری ، برخی سوء مدیریت ها و نداشتن برنامه منسجم و منظم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری کشور یکی از آفت ها و ضعف های اساسی در رونق نیافتن صنعت گردشگری ایران در سالیان اخیر بوده است.

این مقام اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: صنعت گردشگری باید به عنوان یک راهبرد مشترک اقتصادی برای همه مسوولان و متولیان امور اقتصادی و اجرایی در کشور تبدیل شود.

وی ایجاد مشوق های جدید در امر سرمایه گذاری گردشگری را یاداور شد و تصریح کرد: برخی مشوق ها ، قوانین و سیاست ها در این راستا اگرچه جنبه قانونی و مصوبه ای از سوی دولت و مجلس را داشته اما در مقام عمل با چالش جدی روبرو بوده است.

جلال پور با اشاره به برخی شرایط و ظرفیت های مهم برای رونق صنعت گردشگری در کشور ، گفت: فراهم کردن برخی زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و نیز توسعه صنعت هتل داری با نیزاها و استانداردهای روز دنیا امری ضرورتی انکارناپذیر در حوزه شکوفایی این حوزه محسوب می شود.

همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری منطقه چهار کشور با حضور استان های کهگیلویه وبویراحمد،فارس،خوزستان، یزد و اصفهان ظهر امروز در یاسوج آغاز شد.

بیش از 150 مهمان کشوری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، اتاق بازرگانی ایران، روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور، رییس انجمن هتل داران کشور و جمعی از مسوولان و مقامات استان های منطقه چهار در این همایش دو روزه حضور دارند.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا