گوناگون

ارسال 18 هزار واحد پلاسما از کرمان به پالایشگاه تهران

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از ارسال، 18 هزار واحد پلاسما به پالایشگاه تهران برای فرآوری و ارسال به خارج از کشور در 6 ماهه‌ی نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت اهدای خون در استان کرمان با رشد 6.6 درصدی از 35592 واحد در سال 92 به 37946 واحد در سال 93 رسید.

دکتر«مهدی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: از خون‌های گرفته شده 56.4 درصد آن توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شده است.

وی ادامه داد: میزان مصرف فرآورده‌های مختلف خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت نیز در 6 ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد 8.9 درصدی داشته که در این زمینه بیشترین رشد مربوط به فراورده گلبول قرمز متراکم با رشد 12.7 درصدی بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد:علت اصلی افزایش مصرف فرآورده‌های خونی در استان از ابتدای سال، اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

مهدی‌زاده افزود: با وجود افزایش مصرف فرآورده‌های خونی، انتقال خون استان هیچ مشکلی برای تأمین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران در استان پهناور کرمان نداشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال، 2813 واحد خون مازاد بر نیاز استان به دیگر استان‌ها ارسال شده که در این زمینه نیز یک رشد 106 درصدی داشتیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و افزایش مصرف فرآورده‌های خونی انتقال خون استان برای تأمین فرآورده‌های خونی میزان اهدای خون و تولید خود را افزایش داده است که در این زمینه هزینه‌هایی را نیز متحمل شده است که برای جبران این هزینه‌ها مسئولان استانی باید به کسری اعتبارات این مرکز توجه کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا