گوناگون

ارومیه در جمع شهرهای پر از گل لاله ایران

81136889 5648259

در آیین ویژه ای که پنجشنبه شب با حضور مسوولان استانی و شهری و تعدادی از شهروندان ارومیه در بوستان شش هکتاری ˈگوللرباغیˈ این شهر برگزار شد، از 410 هزار بوته گل و لاله کاشته شده در 100 نوع مختلف در این پارک رونمایی شد.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه در این مراسم، با اشاره به اینکه ارومیه به سمت تبدیل شدن به یک باغ شهر رویایی و مقصد گردشگری حرکت می کند گفت: این جشنواره، نخستین جشنواره از نوع خود در این شهر است و دومین و سومین جشنواره از این نوع در خردادماه و مردادماه امسال در دو منطقه حاجی پیرلو و ایثار ارومیه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، قصد داریم در شهریورماه امسال نیز با میزبانی باغ شهر ارومیه، جشنواره منحصر به فرد انگور را برگزار کنیم.

وی افزود: شهر ارومیه در حال حاضر فضای سبز با سرانه 5/8 مترمربعی را تجربه می کند که امیدواریم در 15 سال آینده، این میزان به صورت جهشی افزایش یابد که در این خصوص نیازمند همراهی و مشارکت تمامی نهادها هستیم.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه مهمترین عامل کار مدیران و کارکنان مدیریت شهری در عرصه های عمرانی و خدمات شهری در این شهر، کسب رضایت بیش از پیش مردم و شهروندان است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که در این راستا باید مد نظر شهروندان ارومیه ای باشد، افزایش میزان بودجه شهری در چند سال گذشته است به طوری که از یک هزار و 170 میلیارد ریال اعتبار سال 90، به افزون بر 10 هزار میلیارد ریال بودجه شهری در سال 93 رسیده ایم و بنا داریم این میزان اعتبار را نیز از محل های درآمدی، محقق کنیم.

حضرت پور به بهبود وضعیت ترافیک به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای مدیریت شهری در ارومیه در سالهای گذشته و چند سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: رینگ نخست کمربندی ارومیه با اجرای چندین تقاطع غیرهمسطح در حال بهبود ترافیکی است و پس از آن در نظر داریم کریدورهای داخل شهری و ایجاد تراموا در مرکز شهر را اجرایی کنیم.

وی با انتقاد از برخی جوسازی های منتقدان مدیریت شهری، این جوسازی ها را در بهبود روز افزون روحیه کاری مدیران و کارکنان شهر و کار شبانه روزی در این عرصه بی تاثیر عنوان کرد و گفت: متعهد شده ام نگهبان خوبی برای اموال عمومی شهروندان در شهر باشم و جواب اعتماد مردم و اعضای شورای اسلامی شهر را به خوبی بدهم.

در این آیین، برنامه های فرهنگی و هنری ویژه ای با حضور برخی از هنرمندان کشوری از جمله جمشید نجفی خالق اثر ˈخلبانانˈ انجام شد.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا