گوناگون

از خرید لوازم‌التحریر با تصاویر نامناسب خودداری کنید

یک روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه مشاهده تصاویر نامناسب روی لوازم التحریر و وسایل بازی کودکان می‌تواند اثرات سویی بر روح و روان آنها داشته باشد، در خصوص خرید این‌گونه وسایل به والدین هشدار داد.

عظیم عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با تاکید بر توجه والدین به صاحب اراده بودن کودکان عنوان کرد: والدین به منظور شکل گیری بهتر شخصیت کودکان باید از همان سال‌های ابتدایی به کودک حق انتخاب داده و نظرات خود را به او تحمیل نکنند.

وی اظهارکرد: آنها باید به کودک اجازه دهند در زمینه‌های مختلف حق انتخاب داشته باشد و تنها او را در انتخابش یاری کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: در این همراهی، والدین تنها باید با بیان دلایل منطقی در خصوص خوب یا بد بودن هر نوع انتخاب، کودک را همراهی کرده و بگذارند تصمیم نهایی را کودک بگیرد.

این روانشناس کودک و نوجوان در خصوص خرید لوازم التحریر و سایر وسایل کودک که تصاویر نامناسب بر روی آنها وجود دارد هشدار داد و عنوان کرد: والدین در این زمینه باید هوشیار بوده و کودکان را به مکانی ببرند که این‌گونه وسایل در آنها وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: دیدن این تصاویر موجب شده تا کودک با آنها خو گرفته و در دوران بزرگسالی نیز آنها را به عنوان الگو در ذهن خود داشته باشد.

این روانشناس کودک و نوجوان عنوان کرد: این تصاویر با هدف خاصی بر روی لوازم التحریر و وسایل بازی کودکان قرار داده می‌شود و این تصاویر و خو گرفتن با آنها به تدریج می‌تواند نگرش کودکان را در دوران بزرگسالی تغییر داده و به سمت خود بکشاند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا