گوناگون

“زرآباد” مهد صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

بخشدار زرآباد گفت: زرآباد مهد صنایع دستی در استان سیستان و بلوچستان است.

مجتبی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان- افزود: آثار کشف شده از هنرهای دستی در شهر سوخته، گویای قدمت هنرهای دستی این مرز و بوم است.

بخشدار زرآباد در ادامه گفت: در حال حاضر نیز صنایع دستی در استان از لحاظ تامین درآمد پس از کشاورزی و دامداری از موقعیت ویژه ای برخوردار است.

شجاعی گفت: هنرهای دستی مردم استان شامل؛ قالی بافی، گلیم بافی، چادر بافی، سفره بافی، حصیر بافی، نمد مالی، سوزن دوزی، سکه دوزی، سفال سازی، خراطی و لنج سازی می باشد.

وی اظهار کرد: دو میلیون نفر در کشور به طور مستقیم و هفت میلیون نفر به طور غیرمستقیم در کار تولید و عرضه صنایع دستی اشتغال دارند که سهم سیستان و بلوچستان 200 هزار نفر به طور مستقیم و 700 هزار نفر به طور غیر مستقیم در کار تولیدات محصولات صنایع دستی مشغول به کار هستند.

شجاعی در زمینه اشتغالزایی به واسطه صنایع دستی بخش زرآباد افزود، توسعه صنایع دستی در منطقه زرآباد با توجه به موقعیت جغرافیایی آن زمینه ایجاد اشتغال، امنیت و اقتصاد پویا در این منطقه را فراهم می آورد.

وی بیان کرد: منطقه زرآباد نگینی از زیبایی‌های استان است و مردم آن با ذوق و هنر خود آثار زیبایی خلق می کنند که مشتاقان زیادی در سطح استان و کشور دارد.

شجاعی تاکید کرد: زرآباد مهد صنایع دستی در استان سیستان و بلوچستان است و توانسته در بخش توسعه صنایع دستی و اشتغال آن توسعه قابل توجهی داشته باشد.

بخشدار زرآباد گفت: در این راستا بازارچه‌های موقتی و دائمی عرضه مستقیم صنایع دستی در زرآباد در مسیر گردشگران و در کانون‌های تجمیع مسافرین می‌تواند زمینه اشتغال بخشی از جامعه بالاخص جامعه بانوان را فراهم کرده و درآمدزایی خوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا