گوناگون

از شعار عدالتخواهی تا عمل عادلانه فاصله بسیاری وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان که در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد با تبریک ایام واعیاد ماه مبارک رجب و میلاد حضرت علی (ع) افزود: عدالت در وهله نخست باید به‌درستی تعریف شود چرا که افراد بسیاری هستند که می توانند در این زمینه قلم فرسایی کرده و کتاب بنویسند اما در مقام عمل باید مانند حضرت علی (ع) و فرزندان او بود.

وی نهج البلاغه امام علی(ع) را مملو از درس‌های بزرگ و بهترین نسخه و برنامه برای عدالت جویان دانست و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز فرهنگی و اجتماعی جامعه ما حاصل حرف‌های بدون عمل است، زیرا اگر ما در مسائل مختلف از الگوهای دینی خود تبعیت می کردیم الان نگران هجمه فرهنگی دشمنان نبودیم.

خطیب نماز جمعه دامغان در شرایط حساس و تاخت و تاز دشمنان به اسلام و مسلمانان باید بنگریم که چه درسی از زندگی پر حماسه زینب کبری(س) وامام علی(ع) گرفته ایم خاطر نشان کرد: متأسفانه زنان و مردان ما به هشدارها و توصیه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) کم توجه شده‌اند و کمتر از این‌ خان نعمت گسترده بهره می‌برند.

ترابی با تقدیر و تشکر از تجمع مدافعان حجاب در چند روز گذشته در تهران و تأکید بر توصیه‌های بسیار رهبر معظم انقلاب درباره این موضوع عنوان کرد: در وضعیت فعلی حجاب در جامعه اسلامی ما تنها زنان مقصر نیستند، بلکه کاسته شدن از غیرت و همیت دینی در بین مردان و بی‌توجهی نسبت به امر معروف همسران و دختران‌ و خواهرانشان است.

وی با با پرداختن به موضوع فرا رسیدن ایام البیض و انجام فریضه اعتکاف اذعان داشت: رشد شرکت مردم در اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است و این سنت حسنه انسان را از مسائل دنیوی دور می‌کند و به او فرصتی می‌دهد که در گذشته و آینده خود بیاندیشید و به خدای خویش نزدیک‌تر شود.

امام جمعه دامغان در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از شرایط بخشی از پروژه مسکن مهر به پیمانکاری شرکت تهران قومس و تعطیلی چندین و چند ماهه این طرح باوجود دریافت مبلغ 70 میلیون ریال از صدها نفر متقاضیان مسکن مهر تاکید کرد: فرماندار و مسئولان شهرستان به ویژه اداره مسکن و شهرسازی که متصدی این امر است، باید هر چه سریع‌تر وضعیت این پروژه، ساخت وتحویل واحد به متقاضیان را  پیگیری کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا