گوناگون

از مادران چهار شهید مفقودالاثر تجلیل شد

81157826 5683916

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در مراسم بزرگداشت ˈچشمان منتظرˈ که روز جمعه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، فیلم شیار 143 به کارگردانی ˈنرگس آبیارˈ اکران شد.

مشاور امور زنان وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: این فیلم بخشی از واقعیات 30 سال گذشته کشور است و جای سخن گفتن من در این مراسم نیست اما صادقانه بگویم که با بسیاری از شهدا زندگی و تحصیل کردم.

سهیلا جلودار زاده با اشاره به برخی عقاید و ایدئولوژی شهدا، افزود: شهدا دوست داشتند مثل امام حسین (ع) همه چیز خود را در راه عشق به خوبی ها فدا کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با قدردانی از کارگردان و مریلا زارعی بعنوان بازیگر نقش اول این فیلم، اضافه کرد: زن ها در احساسات بسیار قوی تر از مردان هستند و اشک ریختن آنها نشانه ضعفشان نیست بلکه درک قوی انها را از مسائل نشان می دهد.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه زنان و مردان مخلوقات خدا هستند که باید به کمال برسند، ادامه داد: همه سناریویی که خداوند برای این دو موجود خلق کرده از سر رحمت و مهربانی بوده است که می توان این سناریو را مچاله کرد و در مسیر خلاف قرار داد و یا کلمه به کلمه آن را اجرا کرد.

وی گفت: همه ما در قصه ای قرار گرفتیم که هزاران امتحان درآن گذاشته شده و همه این امتحانات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن ˈحیات آخرتˈ است.

** وجود 20 هزار کودک کار در تهران

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تهران که برگزارکننده این مراسم بود، هدف از این مراسم را کمک به نفع موسسه خیریه حامیان کودک کار (کوک) عنوان کرد و گفت: متاسفانه 20 هزار کودک کار در تهران وجود دارد.

فروغ علی پور افزود: کودکان کار افرادی هستند که جایگاهی در میان شاغلین و کودکان ندارند و نیازمند کمک های مالی هستند.

وی با اشاره به ابتلای کودکان کار به انواع بیماری ها، ادامه داد: 73درصد این کودکان مبتلا به بیماری های چشمی و 61درصد به بیمارهای تنفسی مبتلا هستند.

به گفته عضو هیات موسس موسسه خیریه کوک، 64درصد کودکان کار به بیماریهای قلبی، 82 درصد بیماری های پوستی و 69درصد به بیماری های شنوایی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه شباهت هایی میان آرمان های شهدا و حامیان نیکوکار وجود دارد، افزود: شهدا برای جامعه ای پاک و عاری از منفعت طلبی جان خود را از دست دادند در حالیکه امروز شاهد هستیم بسیاری از این آرمان ها در جامعه در حال رنگ باختن است.

علیپور با ارائه گزارشی درباره اقدامات و خدمات موسسه کوک، اظهار داشت: کودکان کار به خاطر فقر از تحصیل بازمانده اند از این رو وظیفه همه افراد جامعه کمک به این افراد است.

وی ارائه خدمات حقوقی و قانونمند را از جمله اهداف موسسه خیریه کوک برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم از مادران شهدای مفقودالاثر ˈعلی علی آبادیˈ، ˈشهرام قدچینˈ ،ˈتورج تقی پورˈ وˈ قاسم محمدیˈ با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

اجتمام(3)1880**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا