گوناگون

از پرده خوانی و شاهنامه خوانی در سمنان تا آموزش رایگان صنایع دستی در دامغان

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان از برگزاری برنامه‌ی پرده‌خوانی و شاهنامه‌خوانی در خانه‌ی تدین سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«آرزو گلکار» اظهار کرد: بمناسبت گرامی‌داشت هفته‌ی گردشگری، شب فرهنگی با برگزاری شاهنامه‌خوانی، موسیقی سنتی و …. روز پنج شنبه دهم شهریور ماه در محل خانه‌ی تدین سمنان برگزار می‌شود.

وی اجرای ورک شاپ مینیاتور را از دیگر برنامه‌های شب فرهنگی برشمرد و افزود: برنامه‌ی شب فرهنگی عصر روز پنج‌شنبه و پس از اقامه‌ی نماز، برگزار می‌شود.

آموزش رایگان صنایع‌دستی به 60 هنرجو در دامغان

«معصومه داودیان»، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان هم‌چنین از آموزش رایگان صنایع‌دستی به 60 هنرجو در این شهرستان و در ایام تابستان خبر داد.

وی اظهار کرد: بیش از 15 رشته از جمله گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌فرش، تابلو‌فرش، کرباس‌بافی، چاپ قلم‌کار، گوهر‌تراشی، معرق، منبت، حوله‌بافی و … به هنرجویان در دامغان آموزش داده شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ترویج صنایع‌دستی، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال خانگی، اشتغالزایی و پر کردن اوقات فراغت جوانان دانست و گفت: این آموزش‌ها با همکاری بخش خصوصی و با بکارگیری مربیان مجرب انجام شد.

داودیان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در سه مرکز شامل ساختمان شماره دو میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری واقع در خیابان پاسداران، خانه صنایع‌دستی در خیابان شهید مطهری جنب مسجد تاریخانه و روستای کلاته ملا ارائه شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا