گوناگون

کاهش 3 ثانیه‌ای زمان رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه در اصفهان

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در شش ماهه‌ی نخست سال، میانگین زمان رسیدن نیروهای عملیاتی از زمان اطلاع از حادثه تا زمان رسیدن به محل حادثه، چهار دقیقه و 14 ثانیه بوده است که این زمان در سال گذشته چهار دقیقه و 17 ثانیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه اصفهان، حمید رضوانی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آگاهی مردم از حوادث باعث کاهش حوادث در سطح شهر می‌شود.

وی به مهم‌ترین اهداف سازمان آتش‌نشانی اصفهان اشاره و اظهار کرد: ارتقاء توان جسمی، علمی و سرعت عمل نیروها از ابتدای سال 1393 از اهداف مهم سازمان بوده و برنامه‌ریزی‌هایی برای رسیدن به این اهداف انجام شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصلی‌ترین ارباب رجوع‌های حوزه عملیات سازمان، افراد گرفتار هستند، اضافه کرد: در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا به سرعت اطلاعات لازم درباره حریق و حادثه دریافت شود و به وسیله نرم‌افزارهای موجود در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و به نزدیک‌ترین ایستگاه اطلاع داده می‌شود.

رضوانی ادامه داد: با توسعه شهری، ساختمان‌های مرتفع روزبه‌روز افزایش می‌یابند و این موضوع تجهیزات فردی و آمادگی بدنی نیروها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در اصفهان 22 ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال 1393، میانگین زمان رسیدن نیروهای عملیاتی از زمان اطلاع از حادثه تا زمان رسیدن به محل حادثه، چهار دقیقه و 14 ثانیه بوده است که این زمان در سال گذشته چهار دقیقه و 17 ثانیه بود.

وی به تعامل این سازمان با کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: لینک 112 دوربین در اختیار ستاد فرماندهی آتش‌نشانی وجود دارد که برای یافتن مناسب‌ترین مسیر از لحاظ ترافیکی برای رسیدن به محل حادثه بسیار مناسب است.

رضوانی به تجهیزات امداد و نجات آتش‌نشانی اصفهان اشاره و اظهار کرد: 15 خودرو مجهز به پمپ‌های فشارقوی که در معابر کم‌عرض نیز قابلیت حرکت دارند به ناوگان سازمان اضافه شده و در حال حاضر 180 خودرو در ناوگان عملیات شهر اصفهان آماده به کار هستند، 60 دستگاه بی‌سیم، 200 شلوار و لباس ایمنی، 100 کلاه ضد انفجار نیز برای تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان خریداری شده است.

وی اظهار کرد: یک دستگاه خودروی نجات با هزینه‌ای حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای حوادث خاصی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد خریداری شده که تمام تجهیزات امداد و نجات در آن وجود دارد. شاسی این خودرو را خریداری کرده‌ایم و نصب کابین و جاسازی تجهیزات انجام شده و آماده به کار است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از 40 هزار لوح فشرده و بروشور در مورد خطرات گاز CO در محله‌ها توزیع شده و همچنین فرماندهان با حضور در محله‌ها و مساجد، آموزش‌هایی در خصوص مسائل ایمنی در مورد گازگرفتگی انجام دادند که سال گذشته باعث کاهش تلفات شد.

رضوانی اضافه کرد: ماهیانه بیش از 691 مورد و روزانه حدود 23 گزارش عملیات حریق و حادثه اعلام شد که 96 درصد آن داخل شهری و چهار درصد آن مربوط به خارج از حوزه شهری بوده است. 51 درصد این عملیات مربوط به آتش‌سوزی است که در طی این عملیات شش نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند.

وی به چند مورد از عملیات مهم سال جاری اشاره و اظهار کرد: یکی از این عملیات مهم حادثه انبار مظروف شرکت نفت سپاهان بود که در این عملیات بیش از 50 دستگاه خودروی عملیاتی در محل حادثه حاضر شدند و در کمتر از پنج ساعت حریق، اطفا شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، افزود: حادثه مربوط به انبار چوب در قائمیه، حریق کارخانه بزرگ مقواسازی در منطقه سگزی، چند مورد سقوط در چاه، حریق فروشگاه کفش امام خمینی (ره) و تصادف چندین دستگاه خودرو و محبوس شدن 15 نفر در خودروها از دیگر عملیات مهم سازمان آتش‌نشانی اصفهان بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا