گوناگون

استادمحوری خصوصیت حوزه‌های علمیه است/برای تعطیلات حوزه فکری اساسی شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: استادمحوری خصوصیت حوزه‌های علمیه‌ است و باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با 20 نفر از اساتید و مدیران حوزه علمیه آیت‌الله مکارم شیرازی، افزود: در حوزه‌های علمیه تاثیر شخصیت استاد در ساخت شاگرد، نسبت به سایر مراکز آموزشی تاثیری چند برابری است و دلسوزی استاد برای شاگرد اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه باید برخورد چهره به چهره و مشافهه در حوزه درسی و خارج از حوزه درسی بین استاد و شاگرد برقرار باشد و استاد سنگ صبور و محرم اسرار شاگرد باشد.

امام جمعه شیراز افزود: اگر این ارتباط چهره به چهره بین استاد و شاگر برقرار باشد، دیگر هیچ مشکل روحی و افسردگی برای شاگرد باقی نمی‌ماند و بسیاری از مشکلات شاگرد قابل حل می‌شود و این مشافهه حلّال خیلی از مشکلات برای طلاب جوان و نوجوان است.

رئیس جامعه روحانیت شیراز همچنین گفت: مسأله تعطیلات یکی از معضلاتی است که دوران تحصیل را طولانی کرده و نیز وضعیت کتب درسی هم باعث طولانی شدن روند حوزه‌های علمیه شده است. باید برای تعطیلات حوزه فکری اساسی شود و نیز دوران تحصیلات حوزه کم شود. طول دوره تحصیل در حوزه علمیه که سطح یک و دو جمعا 10 سال و خیلی زیاد است و کم کردن تعطیلات در کم کردن طول دوره تحصیل بسیار موثر است.

ایمانی تاکید کرد: امیدواریم که برنامه آموزشی برای طلاب سیکل بصورت ویژه دنبال شود، چراکه با توجه به سن و سال متقاضیان سیکل جهت ورود به حوزه‌های علمیه بسیار حساس است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان افزود: امروز شهرستان‌ها به دنبال استفاده از تجارب حوزه علمیه قم هستند و در نتیجه حوزه علمیه قم باید هر زمان به روز بوده و حرف نو و جدیدی در زمینه حوزه‌های علمیه داشته باشد، چراکه امید شهرستان‌ها به قم است و حوزه علمیه قم هم برای حرف جدیدی برای شهرستان‌ها داشته باشد تا ان‌شاءالله این پیوند یک پیوند مبارک و تاثیرگذار شناخته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا