گوناگون

استاد دانشگاه:حاکمیت عقلانیت از اهداف شکل گیری دولت تدبیر و امید است

81201079 5760606

به گزارش ایرنا، ˈاشرف السادات بروجردیˈ شنبه شب در مراسم جشن امید و انتظار در ساوه افزود: حاکم شدن فضای عقلانی بر تمام امور منجر به توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

وی، مدیریت منابع کشور برای افزایش رفاه و تعامل با جهان را از دیگر اهداف شکل گیری دولت یازدهم دانست و اظهار کرد: دولت همواره بر این موارد تاکید داشته است.

وی با اشاره به گذشت 10 ماه از استقرار دولت یازدهم بیان کرد: این دولت سعی کرده زمینه و فرصت شنیدن خواسته های مردم به ویژه نسل جوان را با طرح دیدگاه ها در قالب های مختلف مانند گفتمان نقد، پرسش و پاسخ و یا تجمع بشنود.

بروجردی گفت: هم اکنون بیشتر قشر جامعه را جوانان شامل می شوند که باید بتوانند با اخذ تصمیم های کلان، عاقلانه و منطقی وارد عرصه های مختلف کشور شوند.

وی با اشاره به این که پویایی یک جامعه در گرو برخورداری جوانان آن از توانایی و خلاقیت است، افزود: ساختن ایرانی آبادتر و مستقل تر نیازمند نیروی جوان است.

معاون وزیر کشور دولت هشتم با تبیین حرکت نسل جوان و ترسیم چشم انداز آینده بدست آنان، بیان کرد: بهره گیری جوان از خرد جمعی و جلوگیری از تک روی و پایبندی به ارزش های انقلاب و ملت می تواند منجر به موفقیت او در بخش های مختلف مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: هم اکنون شرایط برای انجام کار و پرهیز از تنبلی در جامعه فراهم است و جوانان می توانند از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

وی تکبر و خود رایی را آفت انسان موفق دانست و افزود: رشد و تعالی انسان در گرو مشارکتی عمل کردن و فروتنی است.

بروجردی در بخشی دیگر از سخنانش انقلاب اسلامی را متعلق به تمام اقشار مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: همه در پیروزی نظام در مراحل متعدد نقش داشتند.

وی در خصوص ثبت نام افراد نیازمند برای دریافت یارانه نقدی گفت: ثبت نام افراد متمکن نشان دهنده افت اخلاقی و عقب گرد جامعه در حوزه اخلاق است که باید برای آن چاره ای اندیشید.

مشاور و مسوول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری نیز گفت: حرکت در مسیر قانون اساسی و تبعیت از مقام معظم رهبری مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

حجت الاسلام ˈسعید آگاهˈ افزود: با دوری از بد اخلاقی های سیاسی، تقویت وحدت و همدلی و بهره گیری از عقلانیت در امور می توانیم چرخ توسعه کشور را شتاب بخشیم.

وی ایجاد تحول و امید به توسعه را بخش کوچکی از موفقیت دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: هیچ گونه تفاوتی میان اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد و حرکت در مسیر قانون اساسی و پیروی از رهبری مهم است.

حجت الاسلام آگاه با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار امیدواری کرد که توافقات منجر به ایجاد شرایطی برای چرخش سانتریفیوژها و اقتصاد کشور شود.

وی بیان کرد: با وجود شرایط بد اقتصادی باقی مانده از دولت گذشته و خالی بودن خزانه، تورم مهار شده و از سرعت بالای آن کاسته شده است.

جشن امید و انتظار به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی حجت الاسلام ˈحسن روحانیˈ در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان محلی در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.ک/2

7337/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا