گوناگون

استاندار:طرح احداث راه آهن همدان با سرعت بیشتری اجرایی می شود

81198767 5756655

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈ روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: در حال حاضر ریل گذاری 35 کیلومتر از این خط ریلی انجام شده است که با خریداری ریل ، اجرای این طرح با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح های راه آهن و آزاد راه ساوه – همدان با معاونان وزیر راه، نشستی برگزار شد که در این دیدار مقرر شد برای طلب پیمانکار طرح آزاد راه ساوه -همدان، 180 میلیارد ریال اختصاص یابد و اجرای طرح در دستور کار قرار گیرد.

استاندار همدان بر جذب اعتبارات ملی توسط مدیران استانی تاکید کرد و گفت: برخی از سازمان ها و اداره ها اعتبارات خوبی برای استان جذب کرده اند.

نیکبخت بازدید از شهرستان ها و رسیدگی به مشکلات و طرح های نیمه تمام را از برنامه های آتی استانداری عنوان کرد و گفت: پس از سفر به کبودرهنگ که در هفته گذشته انجام شد ، شنبه آینده برای رسیدگی به مشکلات نهاوند همه مدیران به این شهرستان سفر خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش دولت در سطح بین الملل ، رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از دولت و همراهی و همدلی مجلس و مسوولان ، در سال جاری مشکلی برای تخصیص اعتبارات وجود نخواهد داشت.

استاندار همدان با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: صیانت از کشور و انقلاب و ایجاد امنیت و خنثی کردن توطئه های داخلی و خارجی از تلاش های موثر این سربازان در کشور است.

نیکبخت با بیان اینکه سربازان گمنام وجودشان سرشار از رشادت و دلبستگی به نظام و انقلاب است افزود: خانواده های آنان آسایش خود را وقف جامعه کرده اند.

وی در ادامه بر ساماندهی رمپ در دستگاه های اجرایی استان برای تردد معلولان و جانبازان ، پیگیری مشکلات کارکنان شرکتی برخی از دستگاه های اجرایی ، افزایش بودجه امور عشایر و اختصاص یک میلیارد ریال برای ایجاد پردیس فرهنگیان همدان تاکید کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 75 درصد از بودجه های عمرانی استانها در مرکز متمرکز است که مدیران با پیگیری و تعامل باید این اعتبارات را جذب کنند.

ˈامیر خجستهˈ افزودˈ مدیران استان باید برای طرح های راه آهن ، آزاد راه و آبرسانی از سد تالوار تلاش کنند و مجمع نمایندگان استان نیز با وحدت و همدلی به آنان کمک خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری همدان نیز گفت: از محل اعتبارات تملک دارایی ها یک هزار و 60 میلیارد ریال اعتبار برای استان همدان اختصاص یافته که یک هزار میلیارد ریال آن در 15 فصل و 54 برنامه بین دستگاه های اجرایی استان توزیع می شود.

ˈخسرو سامریˈ افزود: از مجموع این اعتبار 921 میلیارد و 500 میلیون ریال بین شهرستان های استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: علاوه این میزان اعتبار 934 میلیارد ریال از محل ماده 180 بین دستگا ه های اجرایی توزیع شده است.

در این نشست مقرر شد شش شهرستان نهاوند ، همدان ، ملایر، تویسرکان ،اسدآباد و بهار هر کدام یک میلیارد ریال اعتبار به منظور رسیدگی به امور عشایر اختصاص دهند.

همچنین از محل اعتبارات استانی مقرر شد یک میلیارد ریال برای پردیس دانشگاه فرهنگیان همدان اختصاص داده شود.

7523/576/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا