گوناگون

استاندارگلستان:راهی جزرونق صنعت ومعدن برای جلوگیری ازرکود تورمی نیست

81232180 5814145

به گزارش ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان با بیان اینکه صنعت و کشاورزی در استان ما بشدت درهم تنیده است، اظهار کرد: راهی جز احیای فعالیت های مجموعه صنعت و معدن نداریم و مسوولان استانی پیگیر این مساله بوده و امید است که به جایی برسد.

استاندار گلستان در ادامه دولت را، بخشی از فضای اقتصادی و صنعتگران و تلاشگران را، بخشی دیگر از مخاطبین دانست و گفت: باید مسیر را با نگاه به گذشته و در آینده ترسیم کرد تا بتوان به جلو پیش رفت.

صادقلو اضافه کرد: این تعبیر که مشکلات یکروزه بوجود نیامده و در کوتاه مدت هم حل نخواهد شد را باید باور داشت، در غیر اینصورت مساله رفع نمی شود.

وی گفت: شرایطی همچون رشد اقتصادی منفی، بی ثباتی نرخ ارز، شرایط رکود تورمی، تعطیلی کارخانه ها، معوقات بانکی و بی انضباطی های مالی برخی از ارث های گذشته بوده و است، اما اطمینان داشته باشید که مسوولان مشکلات را در حد توان رصد کرده و امید داریم که آنها را با تدبیر در شرایط مناسبی قرار دهیم.

به گفته این مقام ارشد گلستان، آسیب شناسی وضع موجود اولین قدم در مدیریت استان بوده و پیگیری در خصوص نقشه راه تعاملی و افق توسعه اقدام دیگر مدنظر است.

صادقلو با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود بخاطر فقدان مدیریت استراتژیک بوده و اسفبار است، گفت: مدیریت استراتژیک با برش موضوعی می تواند زمینه ساز رفع مشکلات استان باشد.

وی، معوقات بانکی را از مشکلات دیگر صنعتگران دانست و افزود: تلاش می شود که استان از مدیریت توزیع به سوی مدیریت تولید حرکت کرده و سیستم منابع دولتی نمی تواند حرکت ایجاد کرده و باید از منافع دیگری نیز بهره برد که در این مسیر رونق اقتصادی از جمله امیدها، بانک ها هستند.

استاندار گلستان اظهارکرد: با بانک ها نمی توان یکطرفه برخورد کرد و آنها نیز باید بدانند که مقصر این بدهی ها، صنعتگران نبودند، بلکه باید میزان آن را مشخص و ترمیم کرد.

صادقلو همچنین گفت: دولت از صندوق توسعه تسهیلاتی به صنعتگران اعطا کند تا مشکلات افرادی که بی تقصیر بودند،حل شود و در بخش مهلت معوقات نیز، باید بنیادی کار کرد تا راهبری برای آن پیدا شود.

وی با بیان اینکه استان در حوزه اشتغال مشکل دارد، افزود: بیشترین درصد اشتغال در بخش بنگاه های کوچک وجود داشته، اما غفلت از بنگاه های بزرگ هم مشکل آفرین است.

استاندار گلستان ادامه داد: این منطقه به دلیل شمالی بودن، داشتن جنگل و نام گلستان به ظاهر دارای امکانات بوده و نشان دهنده توسعه و استعداد است، اما در واقع محرومیت هایی در استان مطرح است.

صادقلو همچنین گفت: گلستان از جمله استان هایی است که در مقوله محیط زیست اقدامات قابل توجهی بخصوص در بحث پسماندها داشته و می طلبد که از امکان بین المللی سازمان ملل در راستای تشویق این اقدام و راه اندازی منطقه سوم تبدیل پسماندها مساعدت هایی به این استان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها از دغدغه های اساسی دولت در حوزه صنعت است و دولت معتقد است که یارانه مراکز تولیدی و صنعتی را با شتاب بیشتری بپردازد، افزود: در نشست هیات دولت با استانداران نیز این مساله از نکات برجسته و مورد اتفاق همه بود.

صادقلو با بیان اینکه در استان با تعداد زیاد فارغ التحصیلان بیکار روبرو بوده و فقط در چهار رشته اصلی فنی، هفت هزار نفر بیکار داریم، گفت: در حوزه IT پنج هزارفارغ التحصیل داریم.

وی در ادامه به طرح اشتغال در بحث فناوری اطلاعات در استان اشاره کرد و افزود: در این بخش بسته های خدماتی طراحی و آماده شده و شرایط عملیاتی گرفته و برخی از موفقیت های طرح نیز نیازمند مساعدت صنعتگران بعنوان کارپذیران است.

در این همایش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده عالی سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل در ایران و مهمانان دیگری از کشور حضور داشتند.

تجلیل از پیشکسوتان، واحدهای صنعتی و معدنی و صادرکنندگان نمونه سال 92 و ثبت و رونمایی از تمبر اختصاصی روز صنعت و معدن با حضور مسوولان کشوری و استانی از دیگر برنامه های این همایش بود.

7464/ 601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا