گوناگون

استاندارگیلان: اشتغالزایی در کاهش جرایم مرتبط با موادمخدر نقش موثری دارد

81185170 5732703

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: بر اساس بررسی های میدانی انجام شده از زندانیان موادمخدر ، بیکاری یکی از عوامل مهم روی آوردن به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای نرخ بیکاری در استان اضافه کرد: متاسفانه گیلان جزو رده های سوم و چهارم در آمار اعتیاد در کشور است.

وی اشتغال و پر کردن اوقات فراغت جوانان یکی راهکارهای مصون ماندن جوانان از دام مواد مخدر دانست و افزود: دشمنان مترصد فرصتی برای به انحراف کشاندن جوانان هستند از اینرو، باید علاوه بر اشتغالزایی با کار فرهنگی و فرهنگ سازی با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه کنیم.

نجفی با اشاره به سفر روز گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به گیلان اظهار کرد: با وجود قرار داشتن رتبه نهم استان از لحاظ اساتید دانشگاه ها ، در استفاده از علوم حوزه دانش بنیان جزو استان های آخر هستیم.

وی با اشاره به تاثیرات موضوعاتی همچون ورزش های همگانی برای پرکردن اوقات فراغت و سلامت گفت: باید با راهکارهایی از قبیل ترویج ورزش های همگانی در جامعه آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

استاندار گیلان تحقیق و پژوهش و یافتن راهکار و ارائه طرح علمی را از راه های آسیب شناسی و مبارزه با پدیده شوم موادمخدر عنوان و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی صحیح از اعتبارات برای تحقیق و پژوهش استفاده کرده و برای کاهش آسیب های اجتماعی طرح بدهیم.

نجفی با لزوم تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی به ویژه جوانان اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات، مساجد و کانون های هنری و فرهنگی همراه با اختصاص بودجه مناسب برای اشتغالزایی و پر کردن اوقات فراغت ، نقش موثری در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طی دو ماه گذشته تعداد 104 عملیات صورت گرفته که 441 کیلوگرم انواع مواد مخدر و تعداد پنج هزار و 243 قرص روان گردان کشف شده است.

ˈعلی اکبر پوراوزانˈ با بیان این که طی این مدت 15 باند متلاشی شد، افزود: از این تعداد سه هزار و 531 نفر شامل 187 تفر قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده و سه هزار و 341 نگهدارنده، معتاد و سه نفر اتباع بیگانه بوده اند.

وی این میزان عملیات را به نسبت مدت مشابه سال گذشته دارای 32 درصد رشد عنوان و تصریح کرد: همچنین دستگیری ها و متلاشی کردن باند 50 درصد و کشف مواد مخدر 36 درصد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در گیلان ادامه داد: 26 پرونده قضایی اموال متهمین نیز طی مدت یاد شده مورد بررسی قرار گرفت.ک/2

7296/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا