گوناگون

برداشت بیش از 268 هزار تن پیاز زمستانه در هرمزگان

81185176 5732716

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈطهماسب غلامپورˈ روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان پیاز برداشت شده که 12 درصد بیشتر از پارسال است، از 9 هزارو 300 هکتار زمین کشاورزی اختصاص یافته به کشت این محصول برداشت شده است.

به گفته وی این افزایش تولید به دنبال بارندگی های چند ماه اخیر در هرمزگان و مدیریت صحیح مزارع و استفاده از ارقام هیبرید محقق شده است.

غلامپور عمده ترین نقاط کشت پیاز در هرمزگان را میناب، بندرلنگه و رودان اعلام کرد و ابراز داشت: کشت پیاز زمستانه در این استان از مهرماه آغاز و برداشت آن نیز از دیماه شروع و تا اواخر اردیبهشت ادامه می یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، این استان را به دلیل شرایط خاص آب و هوایی آن، یکی از استان های مهم تولید محصولات خارج از فصل در کشور دانست و گفت: از همین رو هرمزگان به دلیل تولید این محصولات نقش مهمی در تنظیم بازار دارد.

وی خاطرنشان شد: مدیریت جهاد کشاورزی هرمزگان به منظور جلوگیری از کشت بی رویه و رعایت سیاست الگوی کشت در منطقه اقدام به بکارگیری تمهیدات لازم در خصوص رعایت برنامه ابلاغی کرده تا کشاورزانی که اقدام به تولید محصولات زراعی می کنند به دلیل تولید بی رویه متضرر نشوند. ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا