گوناگون

کمیته امداد امام(ره) بزرگترین باغات زیتون و انار خاورمیانه را احداث کرده است

81185109 5732598

هرمز پورموجیب روز یکشنبه در نشستی خبری در نمایشگاه بین المللی کشاورزی و مواد غذایی با بیان این که، این مجتمع 40 هکتار باغ زیتون نیز در استان فارس دارد افزود: همچنین باغات انار معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام(ره) از بزرگترین باغات انار خاورمیانه است که وسعت آن در مهریز یزد 300 هکتار است.

وی با بیان اینکه، این مجتمع در عرصه های مختلف معدن، عمران، املاک و کشاورزی کار خود را انجام می دهد، گفت: در معاونت کشاورزی 17 شرکت در اقصی نقاط ایران احداث شده که در زمینه های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغات و شیلات فعالیت می کند.

پورموجیب گفت: تولیدات باغ های کیوی این مجتمع در سال جاری بیش از سه هزار تن بوده و یکی از بزرگترین تولید کننده های کیوی در کشور هستیم و از امسال نوع جدیدی از کیوی به نام کیوی طلایی که خاستگاه آن آمریکا بوده نیز در ایران تولید خواهد شد.

وی با بیان این که، پنج دامداری این معاونت هم اکنون روزانه 140 تن شیر تولید می کند که این دامداری ها در اراک، اصفهان، کرمانشاه و ایلام قرار دارند، افزود: تولیدات محصولات باغی از جمله خرما، زیتون، مرکبات، کیوی، آلبالو و گیلاس حدود هشت هزار تن بوده است.

وی گفت: در جلگه چاه هاشم در استان سیستان و بلوچستان نیز پنج هزار هکتار زیر کشت انواع مرکبات و خرما رفته است که از این میزان 1600 هکتار نخلستان، 300 هکتار مخصوص مرکبات، هزار هکتار مزرعه یونجه، گندم، حنا و بقیه در حال آماده سازی برای کشت دیگر محصولات است.

پورمجیب با بیان اینکه با ورود کمیته امداد امام(ره) به منطقه چاه هاشم شاهد ارتقای سطح فرهنگی، امنیت و اشتغال در این منطقه بوده ایم، افزود: ساخت مدرسه، خانه های بهداشت و خانه های کارگری از دیگر اقدامات این معاونت در منطقه جلگه چاه هاشم است.

وی گفت: در طول سال به طور میانگین بیش از 30 هزار نفر در بخش های مختلف معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) مشغول کار هستند که بیش از 2 هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه کامل می باشند.

معاون کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام(ره) افزود: بخشی از این کارگران و کارمندان افراد مددجوی کمیته امداد امام(ره) هستند و هر کدام از این افراد تحت پوشش کمیته امداد می توانند با این مجتمع همکاری کنند.

وی با بیان اینکه، سوددهی معاونت کشاورزی از پنج سال گذشته تاکنون حدود 20 برابر شده است، افزود: تمام درآمد این معاونت به طور مستقیم صرف ایتام و مددجویان کمیته امداد می شود.

پورموجیب با بیان این که، تمامی درآمدهای مالی و اقتصادی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) زیر نظر کارشناسان بررسی می شود، گفت: کشاورزی در معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) کاملا به روز و با فناوری نوین و زیر نظر مشاوران صاحب نام کشور انجام می شود.

وی، افق محصول خرمای نخلستان 1600 هکتاری این معاونت را هشت هزار تن خرما بیان کرد و افزود: متاسفانه چند سال است بیماری جاروی جادوگر به برخی از کشتزارهای ما حمله ور شده که با تلاش وزارت جهاد کشاورزی درصدد رفع آن هستیم، اما باید اعلام کرد که اگر به داد باغات لیمو ترش شیرازی نرسیم تا چند سال دیگر نسل لیمو ترش شیرازی از کشور برچیده خواهد شد.

اقتصام**9186**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا