گوناگون

استاندارگیلان: سواحل با امکانات بیشتری در اختیار مسافران قرار می گیرد

81219034 5791845

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی نجفیˈ عصر شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان به جاذبه های گردشگری و مواهب طبیعی استان اشاره و اظهار کرد: باید شئونات اسلامی و حجاب و عفاف بویژه در ماه مبارک رمضان از سوی همگان رعایت شود.

وی سواحل را یکی از جاذبه های طبیعی گیلان ذکر و تصریح کرد: حضور مسافران بیشماری در طول سال در استان، ظرفیت مناسبی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال است.

** ساعات اداری در ماه مبارک رمضان تغییر نمی کند

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بنا نیست امسال ساعات اداری در ماه مبارک رمضان تغییری کند.

وی از دستگاه های دولتی خواست تا نسبت به حضور کارمندان در ساعات اداری و رسیدگی به امور مردم نظارت بیشتری داشته باشند تا خللی در روند حل مشکلات شهروندان بوجود نیاید.

نجفی همچنین از برپایی مراسم افطاری توسط دستگاه های دولتی انتقاد و تصریح کرد: افطاری دولتی را نفی می کنیم اگرچه با حضور در سازمان هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد در کنار ایتام و خانواده های بی سرپرست هستیم و به آنها رسیدگی می کنیم.

** اختصاص اعتبار فاینانس برای طرح های ملی

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: اختصاص 920 میلیون دلار فاینانس، بهترین فرصت برای پیشرفت طرح های عمرانی گیلان است.

وی ادامه داد: از مجموع 35 میلیارد دلار فاینانس، 920 میلیون دلار در بودجه سال 93 برای پیشرفت طرح های گیلان اختصاص یافته است.

نجفی با تاکید بر لزوم جدیت مدیران استان برای جذب اعتبارات و طرح های ملی گفت: هنر مدیران باید جذب این اعتبارات باشد که 10 برابر بودجه عمرانی استان گیلان است.

وی یادآور شد: فرصت های خوبی در استفاده از اعتبارات ملی فراهم شده و دستگاه ها باید تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات به کار گیرند تا از میانگین شاخص ها عقب نمانیم.

استاندار گیلان با اشاره به عقب بودن استان از میانگین کشوری در برخی شاخص ها مانند آب و فاضلاب روستایی و جاده های روستایی، بر ضرورت اهتمام بیشتر مدیران برای گرفتن سهم استان از طرح های ملی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی است و امسال 20 طرح با 40 شناگاه برای خواهران و برادران به عنوان طرح های سالم سازی دریا در گیلان فعال است.

** اختصاص 15 درصد از اعتبارات نفت و گاز برای نوسازی مدارس

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: مصوب شد که 15 درصد از اعتبارات دو درصد درآمد نفت و گاز برای رفع مشکلات آموزش و پرورش در تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص یابد.

ˈمحمدحسین اصغریانˈ افزود: از محل اعتبارات خاص نیز یکصد میلیارد ریال به گیلان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین 30 میلیارد ریال برای احیای آببندان ها و 70 میلیارد ریال برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان تخصیص اعتبارات برای چند استان همچون راه اندازی 125 مرکز اورژانس بین راهی در کشور را از طرح های مهم عنوان و بر لزوم اهتمام مدیران برای گرفتن سهم استان تاکید کرد.ک/2

7296 / 695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا