گوناگون

استاندار آذربایجان شرقی: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند همکاری دانشگاهیان هستیم

81210022 5776030

اسماعیل جبارزاده عصر روز شنبه در اولین جلسه مجمع مشورتی استان افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان دستورالعمل رهبری برای تمام افراد نه تنها جنبه قانونی دارد بلکه دارای بار شرعی است و تمام مسوولان باید در جهت تحقق این امر حرکت کنند.

وی گفت: مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی در استان وجود دارد که برای احصای آن ضروری است دانشگاهیان در تمام مسایل و موضوعات حضور پررنگتری داشته باشند.

جبارزاده اظهار کرد: دانشگاه بخش جدا و بدون ارتباط با مدیریت استان نیست و باید پیوند و ارتباط بین دانشگاه با تمام امور جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگرش جدیدی در جامعه برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است، گفت: دولت روحانی با حفظ تمام اصول و ارزش های انقلاب و معیارهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و با حفظ عزت و اقتدار این ملت بنای تعامل در روابط بین الملل را دارد.

استاندار آذزبایجان شرقی افزود: جملاتی که در هشت سال گذشته توسط دولتمردان شنیده شد هزینه های غیرضروری بر کشور تحمیل و فضای تیره و تار در جوامع بین المللی علیه ایران ایجاد شده که نقش و جایگاه دولت نیازمند باز تعریف است.

وی گفت: متاسفانه در سایه عملکرد دولت های گذشته زمینه رانت خواری و فساد مالی در کشور ایجاد شده که اثرات منفی آن در اقتصاد به چشم می خورد و دولت روحانی به دنبال توسعه شرایط رقابتی و بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

جبارزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بین 31 استان جایگاه 21 را در فضای کسب و کار دارد، اظهار کرد: مدیریت استان به دنبال کارآفرینی و تولید فرصت های شغلی و سرمایه گذار واقعی است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه بر اساس آمار از سال 85 تا سال 90 بخش های خصوصی و نیمه خصوصی از تسهیلات ارزی و ریالی استان استفاده ولی تعداد شاغلان 27 هزار نفر کاهش یافته است، گفت: این چگونه سرمایه گذاری است که آمار شاغلان در آن کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت دانشی افزود: در دسترس قرار دادن نظامند اطلاعات و اندوخته های علمی برای مدیران در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری از ضروریات جامعه است که مدیریت استان به دنبال آن است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر آمار معتادان در استان افزایش یافته است، گفت: بر اساس آمار متاسفانه در سال گذشته میزان اعتیاد در دختران 60 درصد افزایش داشته که برای مقابله با این معضل اجتماعی نیازمند همکاری دانشگاه هستیم.

6120/587



: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا